FuelEurope, в която влизат почти всички европейски нефтопреработвателни компании, обяви планове за намаляване на вредните емисии със 100 милиона тона до 2035 г. чрез наблягане върху синтетичните горива. Според организацията те са по-подходящи за индустрии като авиацията, морския транспорт и тежките превозни средства, но най-лесно било процесът да започне с леките автомобили.
Синтетичното, или нисковъглеродното, е течно екологично чисто гориво от нефтен произход. В процеса на производство и използване на такова вещество емисиите на въглероден диоксид в атмосферата или изобщо не се наблюдават, или са в много малки количества.
Някои производители вече използват нови вид гориво. Mazda съвсем наскоро започна да разработва автомобил със синтетично гориво, а McLaren е почти готов да покаже предимствата му пред електрическите превозни средства. В същото време планът на FuelEurope не е да изтласква електромобилите и хибридите от европейския пазар, а да направи света по-чист. В този случай синтетичното гориво се причислява към сегмента на въздушния и морския транспорт.
Основна в плана е идеята да се трансформира съществуващият акцизен данък не върху използването на гориво, като занапред такса се начислява върху емисиите на вредни вещества в атмосферата. Според организацията реализирането на проекта през следващите десет години ще изисква инвестиции в размер на около 30-40 милиарда евро, а в дългосрочен план в периода до 2050 г. - общо около 400-650 милиарда.