fallback

Европа минава на синтетично гориво

Инвестициите до 2050 година ще са 400-650 милиарда евро, предвижда планът

FuelEurope, в която влизат почти всички европейски нефтопреработвателни компании, обяви планове за намаляване на вредните емисии със 100 милиона тона до 2035 г. чрез наблягане върху синтетичните горива. Според организацията те са по-подходящи за индустрии като авиацията, морския транспорт и тежките превозни средства, но най-лесно било процесът да започне с леките автомобили.

Синтетичното, или нисковъглеродното, е течно екологично чисто гориво от нефтен произход. В процеса на производство и използване на такова вещество емисиите на въглероден диоксид в атмосферата или изобщо не се наблюдават, или са в много малки количества.

Някои производители вече използват нови вид гориво. Mazda съвсем наскоро започна да разработва автомобил със синтетично гориво, а McLaren е почти готов да покаже предимствата му пред електрическите превозни средства. В същото време планът на FuelEurope не е да изтласква електромобилите и хибридите от европейския пазар, а да направи света по-чист. В този случай синтетичното гориво се причислява към сегмента на въздушния и морския транспорт.

Основна в плана е идеята да се трансформира съществуващият акцизен данък не върху използването на гориво, като занапред такса се начислява върху емисиите на вредни вещества в атмосферата. Според организацията реализирането на проекта през следващите десет години ще изисква инвестиции в размер на около 30-40 милиарда евро, а в дългосрочен план в периода до 2050 г. - общо около 400-650 милиарда.

 

fallback
  • #19
    А ( преди 3 години )
    Всичко в света е лобита нефтените компании много мразят да губят пари така че най вероятно скоро няма да спре пройзводството на гориво а и никой не дава по телевизията планините от нерециклирани батерии в Африка.
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако минем на фото волтаици ще се случи същото. Най-модерните панели вадят около 20% кпд което означава около 200 вата на квадратен метър в идеални условия. И след 10-тина години започва да спада. Та и те не щадят пространството
  • #17
    мдаааа ( преди 4 години )
    Заради "зелените " горива, бразилците изсичат Амазонските гори. А в световен мащаб все повече глад, защото все повече от храната отива за гориво.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    ВЕЦ-а че чист, чист е, спор няма. Но сам по себе си не е напълно възобновим. АЕЦ-а е чист докато не стане авария и тогава може да стане най-мръсния. И хич не е възобновим.
  • #15
    До 13 ( преди 4 години )
    И защо да е некоректно да слагат и ВЕЦ а и пак си е чист ток както искаш го брой освен това има доста други държави близо до 100% чист ток които доказват че е възможно а от големите добре са Франция с 90% АЕЦ+ВЕИ, Канада е 92% ВЕИ+АЕЦ и Бразилия е с 82% чист ток
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    АЕЦ-овете първо имат ограничен запас от гориво, макар и много за сега, но това е при 10-тина % от световния ток. Но са много скъпи и бавни за строене. Второ смееш ли да накараш Северна Корея, Иран или по-голямата част от Африка. Там автоматично стават оръжия. Да може да са сравнително безопасни и за 50-тина години да имат 4 значими инцидента, Но след 30 години в част от Украйна водата още е негодна за пиене. Фукишима вече 10 години от време на време прави пик във радиационния фон
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    @тинтирито - мисля че фпч-то не идва от лошо гориво, а заради директното впръскване - горивото няма време да се смеси идеално с въздуха и остава малка неизгорена част. Ако се върнем на обикновен инжекцион няма, или са пренебрежимо малко.9 Никой няма изцяло на ВЕИ - това дори не е възможно без shitload батерии. Швеция и Норвегия имат по 50-тина % ВЕИ но те слагат ВЕЦ-овете към ВЕИ. Не съвсем коректно според мен. Чистите са така благодарение на АЕЦ-ове
  • #12
    Корекция ( преди 4 години )
    Статията не е преведена точно . Въпросното гориво не е от нефтен произход - на практика вместо да имате няколко процента био гориво в резервоара ( произведено не от нефт ) искат да пробутат цял резервоар с такова . Разбира се на съответната цена . А , и да не забравяме - освен че ще плащаме по скъпо за горивото ще плащаме повече и за храна защото земеделските площи ще намалеят като част от тях се използват за горивото . Win-win е ситуацията , но не за нас
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Синтетичното гориво в ТЕЦ с КПД 60+ процента и оттам в електрички с КПД 90+ процента
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Двигател с КПД под 30 процента?! АЙДЕ НЕМА НУЖДА!
fallback
Последни