fallback

BMW представи обновеното M5

Модернизацията е сериозна, като засяга най-вече комфорта и и управляемостта

Само седмица след като представи оновената 5-Series, BMW официално показа и нейната спортна версия М5. Част от новостите са същите като при стандартния седан – най-вече във външния вид и допълнителните асистенти на водача, но има и други промени.

Обновеното BMW M5 се различава по преработената решетка на радиатора, която преди няколко дни видяхме и при 5-Series. Променени са формата на предната броня и оптиката, а отзад са се появи светлини с триизмерна рисунка, както и дифузьор и тръби на изпускателната система с нова форма.

Хардкорният вариант BMW M5 Competition традиционно ще се отличава по черните акценти вместо хромирани, както и с ауспуси в същия цвят. По желание на клиента този седан може да бъде оборудван със спортна изпускателна система с вградени клапани за регулиране на мощността на звука. Освен това, M5 вече се предлага в 5 нови цвята и с 20-цолови джанти, познати от M8.

Основната промяна в интериора е появата на 12,3-инчов екран на предния панел. От BMW M8 е взаимствана и концепцията за избор и настройки на режимите на електрониката, като тя включва специален интерфейс на мултимедията и бутон M Mode. 

Двигателят на спортния седан си остава същият. Това е 4,4-литров V8, развиващ 600 к.с. и 750 Нм при М5, и 625 к.с. при M5 Competition (въртящият момент си остава същият). При топ-версията максималният въртящ момент вече е достъпен до 5860 об/мин, но това не влияе на ускорението. Стандартното М5 вдига 100 км/ч от място за 3,4 скунди, а 200 км/ч – за 11 секунди. При BMW M5 Competition показателите са съответно 3,3 и 10,8 секунди.

Масималната скорост е 250 км/ч, но ограничителят може да бъде премахнат и тогава седанът вдига 305 км/ч. Моторът работи с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела, при която предната ос може да бъде заключена и тогава BMW M5 се превръща в автомобил със задно предаване. 

Настройките на системата са леко оптимизирани, но затова пък инженерите сериозно са поработили върху ходовата част. Тя вече не е толкова твърда и чувствителна, тъй като са поставени прекалибровани амортисьори от BMW M8 Gran Coupe. Те осигуряват подобрени баланс, управляемост и комфорт.

Още снимки на модела - вижте в галерията:

Продажбите на европейския пазар стартират през юли, като вече е ясно, че моделът ще поскъпне след фейслифта. В Германия цените на обновеното BMW M5 започват от 120 900 евро, а версията M5 Competition е с 9000 евро по-скъпа.

Снимки: BMW

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    красиво е няма спор - една от най-приятните автомобили средна класа.
  • #3
    А бе ... ( преди 4 години )
    дручко си е некое стандартно рено ели па неуДачия!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Най лъжливата марка. Много ми е чудно на кой евро стандарт отговарят колите им.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Истински расов немски автомобил!!!!
fallback
Последни