fallback

Малките автомобили са 2 пъти по-опасни от големите

Изследване показва кои модели взимат най-много жертви на пътя

Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност.

Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.

В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).

На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.

Снимка: IIHS

fallback
  • #4
    Българина ( преди 4 години )
    Принцеса Даяна си замина от тоя свят със супер-дупер-трупер обезапасен Мерцедес.Карайте разумно, хора!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди години един Кайен се удари в бетонна стена в Банско. Всички загинаха. Иначе голфовете ги карат безсмъртни ***. Това го знаехме и без статия. Колко са загиналите с определен модел зависи освен от продажбите и от това колко километра навърта модела средно, за какво се ползва и кой го кара. Ако Фиестите се купуват за пътуващи търговци, нормално да загиват повече хора.
  • #2
    Той ( преди 4 години )
    Еее,глупости,само в BG утрепаните у WV сигурно са 200-300.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Ох, Фолксваген - нито един загинал. Смисълът на статията!!!!
fallback
Последни