fallback

Audi Q5: тестваме второто поколение на бестселъра

Германският кросоувър вече следи другите коли на пътя за резки движения

Въпреки внушителния си ръст в последните десетилетия, Audi все още си остава по-малкото хлапе в компанията на батковците BMW и Mercedes-Benz. Но и това правило си има изключения, и ето ви най-яркото от тях.

 

Q5, средноразмерният кросоувър на марката от Инголщад, доста години биеше по продажби конкуренти като Х3 или GLK. В последните години поостарелият вече модел позабави малко темпото - но през 2018 Audi най-после показа дългоочакваното второ поколение.

Q5 е на същата платформа като новото A4, което значи, че е пораснало като размери и вътрешно пространство, но е средно с 90 килограма по-леко от предишното.

 

Audi Q5 40 TDI quattro

190 к. с. максимална мощност

400 Нм макс. въртящ момент

8.1 секунди 0-100 км/ч

Ние тестваме версията 40 TDI Quattro, което обозначение сигурно ще обърка мнозина. Наскоро в Audi се опитаха да опростят имената на моделите си, но май стана точно обратното. В случая четворката в названието на автомобила показва броя на цилиндрите, а не обема на мотора. Затова бързаме да го преведем на нормален език: 40 TDI quattro означава двулитров турбодизелов двигател с мощност 190 конски сили, система за задвижване на четирите колела и 7-степенен автоматик с двоен съединител.

В доброто старо време двулитров мотор в премиум автомобил щеше да означава доста базова версия. Отдавна вече не е така. Това Q5 е машина от висок клас - и с висока цена.

Дизайнът ни е вече познат от по-малкото Q3 - подчертано атлетичен, с елегантни метални орнаменти на предната решетка. Предните светлини могат да са светодиодни и дори матрични - тоест способни да затъмняват насрещно идващи коли, и сами да се регулират според условията.

Първото Q5 дълго бе най-продаваният компактен премиум SUV в Европа. Новото поколение тръгна бързо да си връща позициите, но после отстъпи малко през 2019 покрай затрудненията със сертифицирането на гамата по новия тестов цикъл WLTP. Миналата година най-продаван в сегмента бе Mercedes GLC

Както споменахме, Q5 е пораснало в сравнение с предшественика си, при това във всички направления. Освен по-ниското тегло, подобрена е и аеродинамиката - до 0.30 коефициент на обтекаемост, което е отличен показател за този сегмент.

Интериорът също впечатлява, особено ако си поръчате три от допълнителните екстри. Това са виртуалният кокпит на Audi, при който приборите са заменени от отличен екран с висока резолюция; много практичният head-up дисплей, който позволява по-внимателно да следите пътя; и накрая усъвършенстваната информационна система MMI. Получавате и богат избор от цветове и допълнителни глезотии - например, спортни седалки с масажираща функция за шофьора и спътника му, а също така и стъкла, които подобряват акустиката.

Мястото вътре е предостатъчно, а задната седалка спокойно ще настани трима възрастни. Обемът на багажника е вече над 600 литра, така че ако тръгвате на дълго пътешествие, можете да бъдете спокойни.

В задвижването и пътното поведение няма никакви изненади. Познаваме добре дизеловия мотор от множество други модели на групата Volkswagen. Но докато при тях той е на върха в гамата, тук е по-скоро в основата й. На нас ни се стори напълно достатъчен със 190-те си коня. Солидният въртящ момент от 400 нютонметра е достъпен още при сравнително ниски обороти.

От Audi уверяват, че средният разход на този автомобил е 5.5 литра на 100 км. Не успяхме да се убедим в това - в нашия предимно извънградски тест постигнахме около 7 на сто, което също не е зле за кола с такива размери в динамичен режим на каране. Системата quattro се справя доста уверено извън пътя, но и това не е кой знае каква изненада.

Единственото, което може да ви сюрпризира тук, е цената. Автомобилната инфлация в последните години доста изпреварва статистическата, и Q5 не е изключение. С това задвижване моделът започва от 90 хиляди лева, и надхвърля стоте хиляди с допълнителните екстри. Те включват адаптивното окачване със седем различни степени, което в офроуд режим повишава пътния просвет до цели 22 сантиметра.

Тук е и новата система pre sense city, която предупреждава за спиращи или променящи посоката си автомобили, а също и за пешеходци. Има активен круиз контрол и даже активен преден капак, който предпазва минувачите при удар. С две думи, в Audi са запазили всички добри страни на бестселъра си, и са му добавили няколко нови. Вярно, че обикновеното А4 ще ви предложи същите удобства и даже по-добро пътно поведение на по-умерена цена. Но отдавна вече сме се убедили, че няма никакъв смисъл да се борим с SUV-манията. Можем само да я последваме.

Още снимки на Audi Q5 40 TDI вижте в галерията:

 

fallback
  • #13
    Лагуна в6 24в ( преди 4 години )
    Клoзeт
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Най доброто АУДИ е продаденото.питайте горките собственици. Ауди е за мишоците , които нямат пари за Мерцедес или поне за БМВ
  • #11
    #10 ( преди 4 години )
    ... в твоето позамътено съзнание - може би :D
  • #10
    Хохохохо ( преди 4 години )
    Ауди ли е не ни го хвалете. Винаги ше си остане една калпава шкода намазана като шукаритетна ромска булка на поне двойна цена. По надеждност аудитата се нареждат даже и след пежо
  • #9
    До 8 ( преди 4 години )
    В кои коли - може би в тези на 20+ години се вдигаше седалката. Всичко което съм карал произведено след 2010 - грубо десетина модела, основата е фиксирана.
  • #8
    багажника нали ( преди 4 години )
    Все ми се струва/по отношение сгъване седалки/, че тия "професори" тестващите, са пропуснали да обърнат напред задната седалка, както е в 90% от колите!!
  • #7
    Гроздееее ДИИЙ ( преди 4 години )
    Гроздето понякога е кисело, друг път е сладко, но при ПРЕМИУМ Ауди има нещо което в кисело и през 2020 година - TDI. Сещате се ДИИИЙ! Премиум кисело грозде.
  • #6
    #5 ( преди 4 години )
    А има и трето обяснение: докато си дебнел за конспирация, не си загрял, че "силния бензин" е всъщност 50 tfsi e - тоест плъг-ин хибрид :D
  • #5
    *** ( преди 4 години )
    Сега гледам ценовата листа.Слабия бензин отделя 164 г Co2.Силния бензин отделя 46 грама. Или е сгрешена ценовата листа. Или колата има измамен софтуер.
  • #4
    До анонимен ( преди 4 години )
    Значи какво да се оплакваме българите след като всеки 10ти кара кола за 100 бона.. аз явно живея в друга България..
fallback
Последни