fallback

Бум на велосипедите след коронавируса

България, една от 15-те най-големи износителки в света, ще спечели от тази тенденция

Производството на велосипеди, което е много добре развито и в България, може да е един от големите печеливши покрай коронавируса, коментира агенция Reuters. Повечето правителства в Западна и Централна Европа подготвят различни финансови мерки, с които да окуражат хората да ползват колела вместо обществен транспорт. Все повече хора предпочитат този начин на придвижване дори и без стимул от държавата, ако се съди по резултатите на производители като VanMoof, с 48% ръст в Европа между февруари и април, и с цели 184% ръст на британския пазар.

Благодарение на производители като Drag Bicycles България се превърна в един от големите износители на велосипеди в световен мащаб. Снимка: DRAG

Великобритания вече има програма за "активно пътуване" на стойност 250 милиона лири (285 млн. евро), голяма част от която е насочена към велосипедния транспорт. Във Франция е заделен фонд от 20 милиона евро за велосипедна инфраструктура, което включва и временно преустройство на автомобилни пътища във велоалеи.

Акциите на различни производители на велосипеди поскъпнаха чувствително в последните дни - тези на британската Halfords с цели 26%. В страната едва около 4% от ежедневните пътувания за работа се осъществяват с колело, докато в Холандия делът им е 27%. За България няма официални данни, но едно неофициално проучване в София преди три години показа около 1.5% дял на хората, които ходят с колело на работа.

В същото време България е един от 15-те най-големи износители на велосипеди в света. По данни от 2018 експортът е бил на стойност 145 милиона долара, повече от тези на Чехия, Румъния и Великобритания. Делът на българските колела от световния пазар е 1.6%.  

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ИЗНОСИТЕЛИ НА ВЕЛОСИПЕДИ Китай - $3.3 милиарда (дял 35.5%) Тайван - $1.5 милиарда (16.2%) Холандия - $765.4 милиона (8.3%) Германия - $608.3 милиона (6.6%) Камбоджа - $446.3 милиона (4.8%) Португалия - $276 милиона (3%) Италия - $235 милиона (2.5%) Белгия - $207.6 милиона (2.2%) Испания - $166.1 милиона (1.8%) Полша - $161.2 милиона (1.7%) Франция - $160.7 милиона (1.7%) БЪЛГАРИЯ - $144.9 милиона (1.6%) Чехия - $111.8 милиона (1.2%) Румъния - $105.8 милиона (1.1%) Великобритания - $102 милиона (1.1%)

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Каква ирония, България - голям износител с никаква култура към колоезденето.
  • #5
    Грешно сравнение ( преди 3 години )
    Сегашните велосипеди са тотал щета и са на ултра висока цена! 30 000 лева за велосипед с возия като Жигули и 1500 лева за велосипед с возия като каручка с дървени колела
  • #4
    Тия велосопеди ( преди 3 години )
    Са тотално *** на ултра висока цена! 30 000 лева за велосипед с возия като Форд Фокус и 500 лева за велосипед с возия като каручка
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Да уточним, велосипед не се произвежда, а се сглобява.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-голям може би като брой велосипеди е Максбайк , ама Драг са в по-високите ценови класове !
  • #1
    васо ( преди 3 години )
    Най-големият производител на велосипеди в Европа е от Пловдив и се казва Макском.Толкова за рекламата на драг.
fallback
Последни