Пандемията от коронавирусната инфекции COVID-19 доведе до катастрофален спад на продажбите на нови автомобили по цял свят. Най-трагично обаче се оказа положението на един от големите пазари – този в Индия, където през април не беще отчетена нито една продажба, съобщава изданието Business Today.
Това се случва за първи път в историятана индийската автомобилна индустрия. През април са отчетени малки продажби за чужбина, както и няколко сделки на селскостопанска техника. Например, лидерът на местния пазар Maruti Suzuki през март записва 79 000 продажби на нови автомобили в Индия, а 4700 са изнесени в чужбина. За април резултатите са съответно 0 и 632 бройки.
При другите производители нещата не са по-различни. Концернът Mahindra & Mahindra е изнесъл в чужбина 733 машини, като едноременно с това е продал 4800 трактора в Индия.
Преди две седмици Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) публикува отчет за продажбите през март и за първото тричесечие на 2020 г. Според документта, заради пандемията през март европейските пазар отчита най-големия спад в историята – минус 55,1%. За тримесечието спадът е 25,6%.
Най-голям спад се отчита в Италия (85,4%), Франция (72,2%) и Испания (69,3%). В Германия е фиксирано намаление с 37,7%. За първите 3 месеца на плюс в ЕС са само Литва и Кипър.
Снимка: Motor