fallback

Дизайнерът на Hyundai и Kia избяга

Люк Донкерволке напуска "по лични причини" и незабавно

Корейският гигант Hyundai Motor загуби главния си дизайнер, след като Люк Донкерволке подаде оставка по "лични причини". Белгиецът отговаряше за дизайна на марките Hyundai, Kia и Genesis.

Люк Донкерволке

Все още не е ясно какви са личните причини, а оставката влиза в сила незабавно, съобщава Automotive News. "За мен бе чест и привилегия да допринеса за оформянето на бъдещето в Hyundai, Kia и Genesis", заяви самият Донкерволке в изявление до пресата. "Смелостта и прогресивното мислене на тези компании ми позволяваха да прекрачвам границите и да отхвърлям статуквото".

54-годишният белгиец бе привлечен като главен дизайнер на Hyundai през 2015, а след това през 2018 пое целия дизайн на групата от Петер Шрайер. Легендарният Шрайер, сочен за най-влиятелния автомобилен дизайнер в последния четвърт век, се оттегли към по-пасивна роля като старши вицепрезидент на групата (специалното му интервю за Automedia можете да видите тук).

Най-вероятно корейците няма да търсят наследник на Донкерволке за цялата група. Досегашната му дясна ръка Санг Юп Ли ще поеме Hyundai и Genesis, а за Kia ще отговаря Карим Хабиб, бившият старши дизайнер на BMW и Infiniti.

Донкерволке на младини с чисто новото тогава Lamborghini Murcielago

Люк Донкерволке е една от най-космополитните фигури в света на дизайна. Роден в Перу и отраснал в Брюксел, той говори свободно холандски, френски, италиански, испански, английски, немски, корейски, мандарин, японски и дори суахили. Завършил инженерство в Брюксел и транспортен дизайн във Веве, Донкерволке започва кариерата си в Peugeot в началото на 90-те. Минава през Audi, Skoda (където работи по първите поколения на Octavia и Fabia), и отново през Аudi. През 1998 става шеф по дизайна на Lаmborghini. През 2005 е назначен за главен дизайнер на Seat на мястото на Валтер де Силва. През 2012 му възлагат същия пост в Bentley, а през 2015 сам напуска, за да обяви малко по-късно, че Петер Шрайер го е поканил в Hyundai.

Все още няма индикации за бъдещите планове на белгиеца, и дали напускането му е свързано с предложение от друго място. От големите компании в търсене на дизайнер би могла да е BMW, където първо Хабиб и после Йозеф Кабан не успяха да се сработят с вицепрезидента Адриан ван Хойдонк и напуснаха.

15-те най-добри дизайна на Люк Донкерволке:

 

fallback
  • #5
    Смех ( преди 4 години )
    Малии страшни грозилки е сътворил. Сега ще се връща при ФВ-тата, да ги довърши ли?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Хюндай и Киа са като дърво без корен и дизайнът им никога няма да има покритие. Така че е добре, че се маха. Има някакъв талант и по-добре да не го пилее там. Макар че нищо забележително не видях, което да може да го нареди до големите имена. Но има още време пред него. По-далеч от ВАГ и може да се получат нещата...
  • #3
    Krom ( преди 4 години )
    Да, очевидно си разбира от работата. Може би просто е един от тези хора, които ценят живота, който е обидно кратък. Човека има всичко, защо пък да не се отдаде на нещата които сам иска? Малко са хората с неговите умения - може да си позволи каквото иска. Успех, в това към което е тръгнал. Изглежда свестен тип.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Човек с подобна биография и талант да не го мислим. Отделно винаги може да си позволи да спре да работи, защото си е осигурил живота и този на близките. Повечето му дизайни ми допадат. Единствено, което не ми харесва е Генезиза. Там според мен се е изложил тотално. Може би това да е причината да се разделят, но естествено няма да го съобщят, защото и двете страни губят, ако се получи скандал. Мирно, тихо и цивилизовано всеки по пътя си...
  • #1
    Щерю ( преди 4 години )
    Най- накрая отива в любимата му дизайнерска марка - "Москвич"...
fallback
Последни