Въпреки противоречивия си външен вид, крос-купетата вече са сред най-продаваните автомобили в света. Поради това не е изненадващо, че производителите един по един навлизат на този пазар. Всичко започна с BMW X6, който беше един от първите, които получиха наклонена линия на покрива, напомняща на купетата.
Сега на пазара изборът на такива кросоувъри е много голям. Сред тях са още Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe, Volkswagen Atlas Cross Sport. BMW пък разшири линията си крос-купета с моделите X4 и X2. А Mercedes-Benz има AMG-GLE 63S. Всичко това обаче не дава отговор на въпроса - кой изобщо купува такива автомобили?
Изследователската и консултантска компания Strategic Vision предложи своя версия на отговора на този въпрос. Те го подготвиха въз основа на данни за купувачите на нови автомобили. Според тях такива SUV (или SUC - Spotr Utility Coupe) се купуват от хора, които са от четири до пет години по-млади от средния купувач на кросоувъри.
Това не само намалява средната възраст на собственика на определена марка, но и увеличава привлекателността на бранда. Освен това в Strategic Vision са уверени, че такива купувачи са по-малко чувствителни към цените, така че производителите на автомобили могат да ги увеличат, без това да повлияе на продажбите.