fallback

Австралийци с огромен пробив за електромобилите

Литиево-сeрни батерии ще осигуряват пробег от 2000 километра

Австралийската компания Brighsun New Energy обяви готовност да започне промишлени изпитания на литиево-серни батерии, чието разработване извършва през последните осем години. Плътността на акумулиране на енергията в такива батерии надвишава стандартите на литиево-йонните с пет до осем пъти. Това ще позволи създаването на електрически превозни средства, които ще могат да изминат 2000 километра с едно зареждане.

Литиево-сярна батерия е източник на ток, в който катод, съдържащ сяра и въглерод, е отделен от електролита със специална мембрана. Доскоро един от основните недостатъци на такива батерии беше образуването на литиеви полисулфиди в процеса на работа - разтваряйки се в електролита, те повлияваха негативно на общите характеристики на батериите. В Brighsun New Energy обаче са отрили възможност да се предотврати образуването на полисулфид в серния катод и ефективно да се потисне дендритният растеж на литий в анода.

Според предварителните разчети, плътността на съхранение на енергия в тестовите образци ще 1000 вата на килограм. Независими проучвания показват, че батерията на Brighsun запазва 91 процента от първоначалния си капацитет след 1700 цикъла на презареждане с ток 2C (ток, два пъти по-висок от номиналния капацитет в ампер часове; пълно зареждане/разреждане за 30 минути) и 74 процента след 1000 цикъла при ток 5C (пълно зареждане/разреждане за 12,5 минути). След активиране на катода с ток от 1С, плътността на заряда в батерията е 2103,8 ват-часа на килограм.

fallback
  • #11
    Ахмед Мерчев ( преди 4 години )
    Моите Алиено Li-Po-Fe батерии, съчетани със супер кондензатори по Алиено технология (или както още я наричат - "извънемното"), са далеч по-добри, по-леки, по-мощни и по-бързо зареждащи се. Не напразно Алиено Арканум е най-добрият произвеждан електромобил.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Помня онези времена, само че каква е връзката? Тогава знаеш ли колко коли имаше в БГ? А колко има сега, пък и те не са спрели да се увеличават? А помниш ли едно време колко се караха? Още помня километрите опашки по бензиностанциите, защото бензинът беше евтин, но не винаги го имаше.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    до #8 и #10 я сега всички тия цифри ги умножи по 10 и виж как е работата сега лие по евтино или тогава.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    И... заплата 100 лв., земете си ги тия цени и си ги завреме не знам къде ;)
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
  • #4
    Чората ( преди 4 години )
    Моя шестак бензин тежи 200 кг, 4-цилиндровата турбо пак бензин с чугунен блок - 225. Ако беа дизели - по 300. Та за 200 кг батерията ще има 200 кВтч капацитет и като отпадне генерация, скорости и резервоар, общото тегло ще падне, а колата ще е дзвер с 1000 км пробег и то при 130км/ч. За жълти стотинки. Ше ходим пак за бигмаци до Пловдив като през 90-те.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Всичко е ппрекрасно на теория. Ще го призная когато видя това нещо пуснато серийно. Постоянно четем кой какъв пробив направил, но години след това няма нищо от това на пазара.
fallback
Последни