Спадът в приходите, дължащ се на пандемията от Covid-19, принуждава производителите да търсят начини за съкращаване на разходите. Това става най-често със закриване или временно стопиране на нови разработки. Това ще направи и шведската компания Volvo, която вече търси начини да намали бюджетите си. Според нейния изпълнителен директор – Хакан Самуелсон, разходите, свързани с електромобили и системи за автономно движения, няма за бъдат пипани.
“Електрификацията, автономното шофиране и развитието на други подобни технологии от бъдещето са абсолютен приоритет. Всякакви промени в тях биха застрашили стратегията ни и затова те ще бъдат напълно защитени“, коментира Самуелсон пред Automotive News.
Във Volvo са си поставили за цел поне 50% от продажбите на марката през 2025 г. да бъдат на електрически превозни средства. Шведите искат да бъдат първият световен производител на автомобили, чиято цяла гама се състои от електрифицирани модели.
Самуелсон допълни, че обновяването на сегашните модели на марката, което се случва в средата на жизнения им цикъл, ще се осъществи по план.
Снимка: Volvo