fallback

Българският пазар е с 51% надолу през март

2020 е на път да се окаже по-лоша година дори от кризисната 2009

Автомобилният пазар в България се е свил с 50.7% през март и общо с 29.6% от началото на годината, показва публикуваната днес статистика на европейската браншова организация АСЕА. С общо 5927 продадени автомобила за първото тримесечие България върви към по-лоша година дори от кризисната 2009.

Пазарът у нас се е свил приблизително със същото темпо като средното за ЕС

Тогава пазарът претърпя драстичен спад - от почти 58 000 продажби през 2008 до едва 26 813 през 2009. Но сегашното темпо е дори по-ниско от онова през първото тримесечие на 2009.

При това експерти твърдят, че ефектите от извънредното положение тепърва ще се почувстват в пълната си сила. По-голямата част от доставките през март са на база по-ранни поръчки, направени през предишни месеци или дори миналата година. "През април очакваме спад в новите поръчки между 70 и 75%", заяви Александър Миланов, изпълнителен директор на BMW България и председател на ААП, браншовата организация на автомобилните вносители.

Спадът у нас е съвсем съизмерим със средните нива за Европейския съюз - 55% спад в регистрациите за общността през март, и 25.6% спад от началото на годината. Регистрираните автомобили през март в 27-те страни от съюза са 567 308 - при 1.264 милиона за същия месец на миналата година.

Логично най-драстичният спад през март е бил в блокираната Италия - 85.4%. Във Франция пазарът се е свил със 72%, а в Испания - с 69%. В Германия, най-големия автомобилен пазар на континента, спадът е 37.7%.

Пазарът на употребявани автомобили у нас се свива дори с по-високо темпо от този на нови. За пръв път от доста време съотношението между нови и стари автомобили всъщност се е подобрило, макар и с малко

Сравнително слабо е засегнат пазарът във Финландия (-0.9%), в отказалата се от задължителна карантина Швеция (-8%) и Унгария (-14%).

При марките най-потърпевши през март са тези от групата на Fiat-Chrysler (92% при Lancia, 81% при Alfa Romeo, 76% при Jeep и 75% при Fiat). Това е логично предвид затварянето на основния им пазар - Италия. Спадове над средното за пазара имат още Citroen и Opel - по 70%, Honda и Mazda - по 68%, Peugeot - 66%, Jaguar, Renault и Ford - по 65%, Dacia - 63%, Nissan - 60%. При пазарния лидер Volkswagen понижението е 50%

По-добре от средното засега се представят BMW (-40%), Skoda (-39%), Kia (-36%), Mercedes (-34%), Volvo (-33%), Porsche (-25%).

Ето и 10-те най-продавани марки в Европа от началото на 2020:

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    #11 и как това ще е по-добре за нас? То мисленето не е за всеки...
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    да фалират всички..
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Ти така или иначе едва ли умееш нещо друго. Само си го местиш
  • #9
    Qwerty ( преди 4 години )
    рено избягаха от нас, отидоха пре мамалигите... хюндай не дойдоха, ваген се подиграха с нас, ше правят фесваген и ще ни го продават.... търся една причина да не го преместя в другия крачол за ВСИЧКИ АЛЧНИ И НАДМЕННИ компании, бълващи ***-еднодневки на цената на апартаменти.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Кои *** гласуват с палци надолу. Нима има красива нова кола освен Купра и Алфа Джулия?
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Пари нема, действайте.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    това е, щото си изумително мъдър и просветен. А 50 000 човека, които произвеждат у нас софтуер и компоненти за автомобили, какво ще правят? Ще изпаднат до твоето положение
  • #5
    ффффф ( преди 4 години )
    Голям праз.. всички автомобилни компании, от които НИТО ЕДНА няма завод у нас ще загубят. Даже готино ми става за тях
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    От тези на снимките само Мерцедесът и Пежото изглеждат добре.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма проблем, 2009 колите бяха хубави, сегашните повечето от 2015-та насам са някакви ръбати грозотии, по-добре да не се харчат, че да не ги гледаме.
fallback
Последни