fallback

Автомобилните заводи в Европа масово отварят

Toyota, Renault, Hyundai, Volkswagen и Volvo слагат край на карантинната парализа

Няколко от водещите автомобилни производители обявиха едновременно, че ще отворят отново европейските си заводи, спрели заради карантинните мерки. Toyota, Renault, Hyundai, Volkswagen и Volvo вече отвориха фабриките си или се подготвят да ги отворят в близките дни. Единствено Jaguar Land Rover засега се въздържа, но според анализатори това е свързано и с големите складови наличности и рязко спадналото търсене.

Заводът на Dacia в Питещ, Румъния ще поднови работа идната седмица. Възстановяването на автомобилното производство в Европа е добра новина и за базираните в България поддоставчици

Toyota се присъедини към "отварящите", като обяви днес, че фариката й във Франция ще заработи от 22 април след едномесечно прекъсване. На 23 април ще отвори и заводът на японците в Полша. Планираният пусков срок за мощностите във Великобритания, Турция и Чехия е 4 май.

Audi вече започна производство, макар и на съкратени смени, в завода си за двигатели в унгарския град Гьор, и скоро ще поднови и сглобката на модела А3.

Заводът на Hyundai в Чехия също вече работи с около половината от капацитета си. Volvo също планира да отвори идния понеделник завода си в Торсланда, Швеция.

Фабриката на Renault в Португалия вече работи, а идната седмица предстои отварянето и на завода за Dacia в румънския град Питещ. Работи и заводът на Magna Steyr в Грац, Австрия, където се сглобява Mercedes G-класа.

Ferrari, един от първите производители, пострадали от коронавируса, също обяви, че се подготвя за отваряне на фабриката в Маранело. За целта компанията първо ще тества всичките си служители за вируса и ще осигури настаняване и грижи за евентуалните заразени.

Постепенното отваряне на заводите е добра новина и за производството на автомобилни компоненти в България - един добре развиващ се сектор в последните години, който обаче почти замря след средата на март. Остава въпросът колко бързо ще може да се възстанови търсенето на автомобили и съответно заводите да се върнат към пълния си капацитет.

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Това добре, но кой ще им купува таралясниците? Кой взема лизинг и кредит сега?
  • #2
    niko ( преди 4 години )
    Браво, няма как да държиш толкова хора без работа.Никой не печели, всички са губещи.Аз работя за голям производител на авточасти, има голям спад в поръчките но производството не е спирало.
  • #1
    Тодоров ( преди 4 години )
    Чакам с нетърпение да започна отново работа в Млада Болеслав (Чехия)
fallback
Последни