fallback

Как да разберем, че горивната помпа сдава багажа

Тя си има своите капризи и е важно да се спазват някои прости правила

Горивната помпа е един от основните компоненти на автомобила - именно тя доставя гориво в системата, за да може колата да се движи. Средно тя не дава никакви проблеми преди 200 000 километра, но си има своите "капризи" и когато човек купува автомобил на старо трябва и това да вземе предвид. Специалистите посочват няколко признака (всъщност, някои от тях са съвети какво не трябва да се прави), които показват, че помпата сдава багажа.

 

Според експертите, никога не трябва да се движите на резерва, когато лампата за оставащото в резервоара гориво светне на приборното табло. Именно горивото служи за охлаждането на помпата, а работата на границата на натоварването води до прегряване и разрушаване.

Освен това помпата е чувствителна към качеството на горивото и ако има остатъци в нея, филтърът й бързо ще се запуши и това ще доведе до недостатъчно налягане в горивната система. Помпата обаче не "умира" веднага: устройството дава на водача няколко сигнала - намалява се динамиката на автомобила, двигателят започва да работи не на всичките си цилиндри и др.

 

За неизправността на помпата може да говори и неувереното запалване на двигателя сутрин. В този случай, ако свещите и акумулаторът са наред, проблемът често се крие именно в нея. Преди "смъртта" си пък тя започва да бръмчи. За да чуете тези "умиращи стенания", достатъчно е просто да намалите музиката в салона: звукът, идващ изпод задната седалка, е толкова ясен, че може веднага да свърнете към сервиза, вместо да се прибирате у дома.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Вожде, колите не са за теб след, като написа подобна глупост. Точно ти слугуваш на колата, като я пълниш по малко, а не до горе. Познавам много такива "тарикати", като теб,, които не си зареждат колите им си броят стотинките за гориво. Обяснявам им, че така горивото имсе изпарява и плащат всъщност повече вместо да пестят, като поддържат резервоара пълен, но на пр0сти хора можеш да им вземеш, но да им дадеш никога. Освен, че колите им харчат повече има риск от доста другипроблеми.
  • #5
    #1 ( преди 4 години )
    Инересно как пълниш по-малко гушите на бензиностанциите като сипваш всяка седмица по 10л вместо веднъж в месеца до горе
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Въпрос на късмет, на моята кола на 90 хил. км се прецака, въпреки че спазвах кое -кога да се сменя. Служебния Форд транзит му се скапа на 285 хил. км имайки предвид , че нищо не му се сменя на време, само ще кажа че един път закъсах и се оказа че толкова време не било сменяно маслото , че някаква защитна дюза отказала- смениха филтри и масло и запали от раз.
  • #3
    дед Мароз ( преди 4 години )
    Много е лесно, купуваме си нова кола и нищо не сдава багажа.А който си купи кошница, нов внос, всичко сменено, качваш се и караш, и работата е ясна...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Горивна помпа до сега съм сменял на 2 коли само: Голф 2 и на Рено 19. По над 200 000 км бяха по километраж, а реално колко са били не зная, вероятно на по 250-300 000 км. Имал съм и други стари и още по-стари коли и на по над 500 000 км и не съм сменял горивна помпа до сега. Това за горивото е вярно. Никога не оставям резервоара по-малко от 1/3, но обикновено, като стигне половината го пълня. Също така и от съмнителни бензиностанции не зареждам никога, колкото и да е ниска цената на бензина.
  • #1
    Вожда ( преди 4 години )
    Дрън дрън. За 20 години двете ми Мазди не са виждали повече от 10-15 литра. Бензиностанциите да не ви помилват че ше им храните гушите с кеш? Помпа не съм нито чувал, нито сменял. Ше им слугуваме ли на тея дръгели или те на нас? Колата е консуматив! Пари се броят само когато се печелят.
fallback
Последни