fallback

Австралийци създадоха електромотор с мощност 1359 коня

Той може да се използва в хиперавтомобили и във високоскоростния транспорт Hyperloop

Австралийската технологична компания HyperPower Technologies създаде електромотор, способен да развие мощност от 1359 конски сили. Той ще може да се инсталира на хиперавтомобили, да се използва в аерокосмическата промишленост и дори в транспортни системи на бъдещето, като например Hyperloop.

 

HyperPower е собственост на Майкъл Фрагомени, основателят на Top EV Racing. Вероятно именно поради това за демонстрация перспективите на технологията разработчиците се обединиха с колегите си и направиха драгстъра Top Fuel, оборудван с четири електромотора с обща мощност от 5434 конски сили.

 

Чудовищната мощност се потвърждава от динамичните характеристики: от място до 200 км/ч драгстърът ускорява за 0,8 секунди, а до 531 км/ч - за 3,7 сек. Максималната му скорост е 612 км/ч. Фрагомени е нарекъл мотора QFM-360-X кулминацията на своята работа. Освен това обсегът на използването му е много по-широк, отколкото може да изглежда на пръв поглед, тъй като на един вал ще могат да бъдат монтиране до 10 такива електромотора, които ще развиват невероятната мощност от общо 15 586 конски сили.

Снимки: Motor

fallback
  • #9
    Бони ( преди 4 години )
    Нещо..... искам да го видя това от 0 до 200 за 0,8сек. Каква ще да я тая гума и тая тракция ,да осигури такова време? Айде като набере 200км/ч ,нагоре по-се ядва ,ама от място до 100....? Де го видеото?
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Относно ел. фериботите, има такива конвертирани от дизел на ел. Плават между Дания и Швеция. Използват рециклирани батерии от ел. автомобили. Имаше клип за един такъв в канала Wired в YouTube.
  • #7
    амиии... да кажем... ( преди 4 години )
    атомните самолетоносачи / подводници! Той хибридът е измислен, ама е доста опасен. А освен, че на борда се произвежда ел. енергия, се дестилира и вода, и се пречиства и въздуха в подводницата и т.н. Иначе ел. моторите им са одавна О.К.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Батериите са проблема, а не електродвигателите. Все още няма такива с голям обхват, които да се зареждат за приемливо време и да са на нормална цена. В тази насока трябва да се действа, а не в насока мощност на ел.мотора. За всяка гражданска електричка 100-150 електрически к.с. са напълно достатъчни. Всичко над тези стойности е лакомия. За кораби съм скептичен, че може да се ползва, защото там пътуванията са дълги и в океана няма къде да презаредиш батериите. Някакъв хибрид може да бъде измислен
  • #5
    Боцмана ( преди 4 години )
    Ко да ви каа - на голям многоетажен ферибот като си горе на палубата гледаш да не си в задната част, щото тоя ми ти дизел, освен че бучи и тресе целия кораб, там отзад пуши и вони здраво, а дирята зад комина е ... долу-горе колкото глокса на ферибота. Голяма смрад, *** ще доживеем ли да ги сменят... то да не е кола да го претопиш
  • #4
    Капитан ( преди 4 години )
    За корабите електромотори има от над 70 години. Проблемът винаги са били "само" батериите. За кораб теглото не е от значение - корабното ДВГ е далеч по-тежко и от калпав ел мотор. Други са важните параметри - издържливосг, КПД, себестойност.
  • #3
    до#2 ( преди 4 години )
    и тогава корабът ще вози него си, електромотора/ите и суперяките батерии :-)). Място за товар - йок! :-(
  • #2
    Супер! ( преди 4 години )
    Супер, начи за корабните валове моторите са готови. Остава да се сложат яките батерии и... електрокорабоплаване, найс, а? :-)
  • #1
    леля гичка ( преди 4 години )
    бах ваща корона вирус... кой некадърник превежда статията?
fallback
Последни