fallback

Каква мощност развива едноцилиндров дизелов двигател

При теста са използвани три вида тежко гориво (ВИДЕО)

Всеки ден инженери, ентусиасти и всякакви други хора тестват различни видове двигатели - от масивни за лодки до такива за камиони и супер мощни автомобили. Колко конски сили обаче развиват най-малките съществуващи ДВГ - едноцилиндровите с работен обем под 0,5 литра? Отговор на този въпрос дава тест на диностенд с дизеловия двигател Kohler с въздушно охлаждане.

Видеото е публикувано от YouTube канала Warped Perception, чиито създатели са получили чисто нов дизелов двигател Kohler за бъдещите си проекти. След като го стартира за първи път, екипът реши да тества колко мощност развива той на динамометъра с три различни типа дизелови горива - обикновен, био и хидро (емулсия от дизел и вода, с цел да се понижи температурата на изгаряне и азотните емисии).

При първия тест малкият двигател е със стандартен дизел. Агрегатът работи в продължение на пет минути на пълна газ, преди реалният тест да започне при 2800 об/мин. Отчетената пикова мощност е 8,5 конски сили и максимален въртящ момент от 21,7 Нм.

Вторият опит е на биодизел при същите обстоятелства. Резултатите са малко по-ниски - 7,73 к.с. и 19,65 Нм при 2800 об/мин. Последният тест е на хидродизел, който разгръща пълния потенциал на малкия двигател - 8,83 коня и 21,7 Нм максимален въртящ момент при 2900 об/мин. Числата плюс температурите на двигателя по време на трите теста са показани на снимката.

В края на видеото водещият намеква, че вероятно ще оборудва едноцилиндровия дизелов двигател с турбо. Ще бъде много интересно да се види колко това ще повлияе върху мощността на моторчето.

Снимки и видео: Warped Perception

Тагове:
fallback
  • #16
    Двутактьо Дизелков ( преди 7 месеца )
    Аз като се наям с боб със зеле и люти чушки и се превръщам на двутактов дизел, даже с турбо. Чак съседите го чуват. Това е от мен по темата.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Като на тоалетна кога пуснеш водата.Дизела няма ли турбина е най-умрялото гориво.
  • #14
    Никола ( преди 2 години )
    Ако няма турбина,е плачевна история.Легендите колко бил производителен и вървял дизела са смехория,ако е атмосферен дизел.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Първия дизелов двигател е бил двутактов
  • #12
    ASD ( преди 4 години )
    Пълно е с помпи и агрегати с едноцилиндров дизелов мотор. Характеристиките си ги пише в търговските брошури. Не виждам това каква новина е.П.П.Дизелови двутактови мотори е имало производство преди 20-40 години. Сега никой не ги прави, защото са неикономични. Двутактовите мотори вадят по-голяма мощност /+20-40%/при едно и също тегло от четиритактовите, но разхода на гориво е ДВОЙНО по-голям! Двутактовите мотори са по-трошливи, по-шумни и с повече вибрации.
  • #11
    Глупак ( преди 4 години )
    А бе Кьосев, # 6 как при двутактовия двигател за един оборот на коляновия вал буталото прави два хода , а при четиритактовия за един оборот прави четири хода ? Господи , Господи , кога ще слезеш да си прибереш вересиите ?
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    При четиритактовия двигател,за един цикъл са необходими два оборота на коляновия вал.1.Пълнене.2.Компресия.3.Работа.4.Изхвърляне на изгорелите газове.
  • #9
    Атанас Кьосев ( преди 4 години )
    Гена... Не знам защо свързваш 2тактовия двигател с бензин и масло!?)... По твоята логика BMW означава - бензин, масло и велпапе-демек Трабант!)... Но не е така! Влез в нета и прочети какво е двутактов двигател... *** ТАКЪВ!
  • #8
    Ceco71@abv.bg ( преди 4 години )
    Напишете 2 stroke diesel engine
  • #7
    Гената ( преди 4 години )
    Насееее, виж пак прочети учебника щото много много си се заблудил!
fallback
Последни