Компанията ZF представи първата в света електрическа паркинг спирачка за предния мост. Така, в скоро време, и най-малките автомобили ще получат бутон, който ще активира блокирането на колелата, а лостът на ръчната спирачка ще изчезне, както вече е обичайно в компактния клас.
Електронната спирачка за паркиране е масова за автомобилите от компактния клас и нагоре. Volkswagen, например,се справя без големия лост за ръчна спирачка на Golf и предпочита да монтира бутон. Касическата ръчна спирачка обаче е се намира в малки и много малки автомобили, сред които е VW Polo.
Досега в А- и В-сегментите обемистият лост на ръчната спирачка трудно можеше да бъде изхвърлен. Това ще се промени с въвеждането на електрическата паркинг спирачка на предния мост. Лостът на ръчната спирачка може да отстъпи място на малък превключвател, който е особено изгоден в малките сегменти. В мястото на лоста може да бъде интегрирано допълнително отделение или централен подлакътник. Серийното производство на новата паркинг спирачка EPB в момента започва в Корея и Китай.
В допълнение към нуждата от малко пространство, EPB предлага допълнителни предимства. Функцията за автоматично задържане улеснява потеглянето от наклон. Можете също така да потегляте, без да е необходимо да освобождавате ръчната спирачка. В същото време колата винаги е с блокирани колела при паркиране, при това винаги с правилната сила. В допълнение, по-доброто разпределение на статичното натоварване на предната ос означава повече безопасност при паркиране на хлъзгави склонове, обещава ZF.
Според ZF, EPB на предния мост прави компонентите за ръчната спирачка за паркиране на задния мост излишни и изисква само малки настройки на предните спирачни апарати. Необходимите електронни компоненти и софтуер могат да бъдат интегрирани в съществуващото устройство за управление на ESP. Теглото на ръчната спирачка на задната ос също се елиминира.
С новото решение ZF прехвърля предимствата на електрическата спирачка за паркиране на други сегменти на автомобила. EPB на предния мост е пример за това как могат да се използват съществуващите компоненти и тяхната достъпност да се подобри според изискванията на пазара, казва ZF.
Снимки: ZF