fallback

ZF показа електрическа паркинг спирачка за предните колела

Тя ще позволи лостът да бъде заменен от бутон и в най-малките коли

Компанията ZF представи първата в света електрическа паркинг спирачка за предния мост. Така, в скоро време, и най-малките автомобили ще получат бутон, който ще активира блокирането на колелата, а лостът на ръчната спирачка ще изчезне, както вече е обичайно в компактния клас.

Електронната спирачка за паркиране е масова за автомобилите от компактния клас и нагоре. Volkswagen, например,се справя без големия лост за ръчна спирачка на Golf и предпочита да монтира бутон. Касическата ръчна спирачка обаче е се намира в малки и много малки автомобили, сред които е VW Polo.

Досега в А- и В-сегментите обемистият лост на ръчната спирачка трудно можеше да бъде изхвърлен. Това ще се промени с въвеждането на електрическата паркинг спирачка на предния мост. Лостът на ръчната спирачка може да отстъпи място на малък превключвател, който е особено изгоден в малките сегменти. В мястото на лоста може да бъде интегрирано допълнително отделение или централен подлакътник. Серийното производство на новата паркинг спирачка EPB в момента започва в Корея и Китай.

В допълнение към нуждата от малко пространство, EPB предлага допълнителни предимства. Функцията за автоматично задържане улеснява потеглянето от наклон. Можете също така да потегляте, без да е необходимо да освобождавате ръчната спирачка. В същото време колата винаги е с блокирани колела при паркиране, при това винаги с правилната сила. В допълнение, по-доброто разпределение на статичното натоварване на предната ос означава повече безопасност при паркиране на хлъзгави склонове, обещава ZF.

Според ZF, EPB на предния мост прави компонентите за ръчната спирачка за паркиране на задния мост излишни и изисква само малки настройки на предните спирачни апарати. Необходимите електронни компоненти и софтуер могат да бъдат интегрирани в съществуващото устройство за управление на ESP. Теглото на ръчната спирачка на задната ос също се елиминира.

С новото решение ZF прехвърля предимствата на електрическата спирачка за паркиране на други сегменти на автомобила. EPB на предния мост е пример за това как могат да се използват съществуващите компоненти и тяхната достъпност да се подобри според изискванията на пазара, казва ZF.

Снимки: ZF

fallback
  • #4
    Andropov ( преди 4 години )
    "Функцията за автоматично задържане улеснява потеглянето от наклон." - Hill-Hold-Assistent е заложено в базовото ниво дори на малките автомобили поне от 3 години /CitiGo например/. А една стандартна Астра със "електрическа паркинг спирачка" на задния мост може също така да потегли, без да е необходимо да се освобождавате ръчната спирачка от малко повече години. Айде стига вече с тези сензационни "нововъведения". Четат и не толкова технически грамотни хора - ще почнат да се кълнат във вас
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Щом немци са се заели да ги правят тези иновации смятайте, че пак някаква схема има! От продажба на коли трудно печелят вече и им трябват други неща, а именно сервиз, резервни части, за да се задържат над повърхността. На кой му пречи листа за ръчната спирачка питам? Та те едни двигатели и други системи не могат да направят, като света, а до ръчната спирачка опряха. Явно им е много нужда, като ги карат с репатрака да не се изхлузи немската талига. Смешници!
  • #2
    Motion ( преди 4 години )
    Напълно "ЗА" съм относно повечето механични, хидравлични и електромеханични автомобилни иновации, но това е изцяло излишно, необосновано от гледна точка на цена, дълготрайност и нужда, и е в ущърб на потребителя след по-дълъг срок на притежание и експлоатация от страната на последния. С прости думи - излишно усложнение, криещо се под мотивацията за "иновация" на функция, която е прекалено проста и еднозначна, за да бъде оправдано. Нещо като да имаш очила с електромеханично сгъващи се рамки...
  • #1
    Motion ( преди 4 години )
    Ами да! Защо да не махнем и без това никому непречещия лост (който в днешните механизми при компактни автомобили се издърпва с един пръст и на практика е толкова малък, че не заема никакво значимо място), и да поставим повече фини електронни/електрически и механични компоненти по ходовата част, пък и да увеличим неподресорното тегло, което и без това е проблем за компактния клас с леки купета!? Повече софтуер, повече електроника, повече фина и чувствителна механика, с обещания за "дълготрайност"
fallback
Последни