fallback

Mini разкри всички характеристики на електромобила си

Моделът може да измине 270 км на ток, батерията се зарежда на 80% за 150 минути

Mini публикува окончателните характеристики на първия си сериен електромобил в спецификацията за европейския пазар. В същото време Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) публикува своя собствена оценка на Mini Cooper SE.

Според EPA, електромобилът може да измине 177 км с едно зареждане - доста скромна цифра според днешните стандарти, въпреки че за повечето европейци този пробег е напълно достатъчен за ежедневна употреба. В същото време за всеки изминат километър Mini консумира средно 194 вата на час - малко повече от BMW i3s, оборудван с аналогичния електромотор с мощност 184 коня. Докато в BMW обаче е инсталирана батерия с капацитет 42,2 кВтч (консумацията на енергия е 37,9 кВтч), моделът на британската марка се задоволява с 32,6-киловатчасова, от които реално могат да се използват само 28,9 кВтч.

Пробегът на Mini Cooper SE за Европа е обявен в интервала 235-270 километра, в зависимост от размера на джантите и други особености на оборудването. Автомобилът е тестван съгласно настоящата методология WLTP, но тези цифри се преизчисляват според остарелия цикъл NEDC, така че в реални условия е по-добре човек да се ориентира върху показателите на EPA.

80-процентово зареждане на батерията от фирменото 11-киловатово стенно устройство отнема 150 минути, а до 100 - 210 мин. Mini Cooper SE поддържа и 50-киловатови терминали - с тяхна помощ пълният резерв на батерията се възстановява за 1,4 часа. Електрическият автомобил ускорява до 60 км/ч само за 3,9 сек, а до 100 км/ч - за 7,3 сек. Максималната му скорост е 150 км/ч. Във Великобритания моделът струва 24 400 (27 850 евро), като се вземат предвид държавните субсидии от 3500 паунда (4000 евро), а в Германия - 32 500 евро.

fallback
  • #6
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Идеята ми е, ако има версия на електрическия 500 с примерно 30 kWh батерия за 20К евро, грам няма да му мисля... Ама то, като минат първите екслузивни бройки за 37500, не се очаква да струва обикновената версия под 30К. Та... има резон за малки градски бегачки с малки батерии за малко пари, ама ако може да не са и толкова постни като тризнаците на VW, ама май не може...
  • #5
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Съгласен съм с всички коментари за големината на батериите. Ама сега с булката сме пред дилема. Пазим си големио дзвер за извънградски пътувания (е, все още ходя с него и на работа почти всеки ден), а нейната малолитражка да я сменим за малка електричка. Фиат 500 ни е любим и на двамата, ама америкнската версия няма гаранция у нас, а новият Фиат 500е ще струва 70 бона. Старото Зоуи е оферта, ама е с гаден интериор и... знам ли - новият еUp, или електрическото Туинго. Ама искам Фиата, мамка му...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    2020-та сме. Батерия под 50кВтч не е адекватна. Не може да ми пускат нещо, сравнимо с Leaf от 2010-та.. Като им се свиди... За да получиш, трябва да дадеш, има една приказка.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Немците разсипаха още една велика марка, а имено Мини. Тази кола отдавна не е Мини и няма нищо общо с малката, симпатична градска кола, която е била. А сега и тази "електричка" с пробег на електрическо колело. Пълна излагация.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо не пускат нови коли с по-големи батерии а с по-малки, що за глупост?
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Смях в залата! Тея изобщо в ред ли са? Водомера все така краси таблото на това недоразумение, а характеристиките са за електричка от преди 10 г. И разбира се по стара немска традиция, цените ще са потресаващо високи. После ще измислят някоя схема, как да прецакат другите и да си продават собствената боклучава продукция. Картелче, това онова...могат го германците!
fallback
Последни