fallback

Европейският съюз ще заложи на водорода

Още днес еврокомисарят Бретон ще обяви мащабен план за насърчаване на горивните клетки

Европейският съюз ще обяви мащабен план за разработване на нови, основани на водорода енергийни технологии, съобщава The Financial Times. Стратегията ще бъде оповестена още във вторник, твърди изданието, позовавайки се на добре информирани източници.

Водородът е ключов за енергийната независимост и бъдещето на Европа, казва Тиери Бретон

Според еврокомисаря за единния пазар Тиери Бретон в Брюксел вече гледат на водорода като на "жизненоважна" технология за сектори като транспорта, авиацията и някои типове тежка промишленост. За развитието му вероятно ще бъде създаден нов технологичен алианс, подобен на онзи, който преди година ЕС основа в областта на технологиите за батерии, и който бе финансиран с 3.2 милиарда евро.

Бретон казва пред FT, че водородът "ще бъде стратегически важен за енергийната независимост и енергийното бъдеще на Европа".

България е поела ангажимент през 2020 да открие първите водородни зарядни станции на своя териория

В последните няколко години изглеждаше, че Европа пренебрегва водорода, поне в автомобилния сектор, за сметка на електромобилите с литиево-йонни батерии. През февруари обаче акциите на компании, работещи във водородния сектор, изведнъж започнаха да се търсят много и да поскъпват на фондовите борси. Плановете на Бретон обясняват защо.

Очаква се още тази седмица да се състоят срещи с участието на някои от най-големите промишлени групировки в Европа, на които да се обсъди създаването на водородния алианс. Цитират се имената на френската Air Liquide и германската Bosch.

Mirai на Toyota е най-масовият засега автомобил с горивни клетки. В Европа относително адекватна инфраструктура обаче има само в Дания и в някои германски провинции

Нашата работа е да създадем визия, стратегия, който инвеститорите да могат да следват, обяснява еврокомисарят Бретон. Вероятно това означава, че ЕС ще осигури на водородните технологии и политическа подкрепа. В страните от северна Европа именно политическите мерки и държавните субсидии насърчиха настърплението на електромобилите в последните години. Без подобна подкрепа от правителствата колите на батерии не успяват да се наложат.

Предизвикателство е също изграждането на водородната инфраструктура - заради сериозните мерки за сигурност една-единствена зарядна станция за водород може да струва до 1 милион евро.

 

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Един гений беше написал, че водородните коли били супер, само зарядни станции нямало. За съжаление и двете твърдения за погрешни. Горивните клетки са маломощни, поради което Хюндай ги комбинира с голяма батерия, която поема натоварването при по-рязко ускорение. И това е за под 200 к.с. Тойота са решили проблема, като са оставили мощността на мотора много ниска. Зарядните станции са СУПЕР проблемни - цена, безопасност и паралелно зареждане на повече от една кола. Учи, не говори.
  • #13
    21 ( преди 4 години )
    достъпният водород се произвежда от природен газ чрез парна конверсия, не от водна пара :D
  • #12
    Ха-ха-ха ( преди 4 години )
    "Екологичният" водород, добиван без отделяне на СО2, е твърде скъп. Достъпният водород се произвежда с процес на преобразуване на водна пара, при което се отделя над два пъти повече СО2 в сравнение с придвижване на бензин или нафта.
  • #11
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Водорода може да се използва не само за транспорт. Един соларен парк може през деня да се използва за производство на водород, а през нощта този водород може да се използва за производство на електричество. Развитието на тази технология може да реши проблема с възстановяемите Водорода може да се използва не само за транспорт. Един соларен парк може през деня да се използва за производство на визточници на енергия. Всички соларни паркове не могат да произвеждат енергия през нощта.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Само ако водородът стане масов тогава ще паднат и цените! Конглокенцията ще роди иновации и технологията ще се подобри значително. Водородът е основата на зелената икономика. Важно е да разберете че водородът НЕ Е ГОРИВО! Нито пък източник на енергия. Водородът е средство за съхранение на ел.енергия. Това е все едно да имаш батерия която има КПД 50% по ниско от това на литиева батерия но за сметка на това технологията е 99% чиста, има дълъг живот и получената енергия може да се съхранява години
  • #9
    до 8 ( преди 4 години )
    Я пак колко продават Тойота и Хонда през 2019та са продадени 7500 водородни коли по света от тях 4800 са на Хюндай за сравнение Тесла има 360К продажби а Тойота, Хонда и Хюндай-Киа защо не правят водородни станции ако искат да продават повече
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 имаш по-добра технология за бъдещето ли? Ако е така - не я крии! Сподели я със света...
  • #7
    до 7 ( преди 4 години )
    Добре звучи ама има един проблем - цената и електромобилите към момента са много по-евтин вариант и батериите на електромобила не се скапват според годините а главно според циклите така че като се увеличават пробега и се подобряват батериите може да издържи и 20 години при нормални километри за тези години а средния пробег на електромобилите доста се увеличи последните години
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Всяка една сграда може да произвежда водород. Монтират се соларни покриви и електричеството се ползва за електролиза и за компресиране на водорода в бутилки.Ако всичко се направи качествено системата е безопасна. В сградите също може да има горивни клетки и натрупания водород да може да се превърне обратно в ел. енергия по всяко време или пък да се ползва за зареждане на автомобил.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо Тоyota и Honda могат да направят качествени, сигурни и ефективни водородни автомобили а другите не могат?Елон Мъск беше се изказал че водородните автомобили били глупави и опасни. Добре ама Японците си ги произведат и ги продават. Единствената причини поради която все още не са масови е липсата на водородни станции.А то реално водорода може да се произвежда навсякъде. Инсталацията за може да е с големината на един хладилник и да се върже към соларни панели на покрива на всяка сград ...
fallback
Последни