Британското издание Which Car? пресметна експлоатационните разходи на електрическия кросоувър Audi e-tron и ги сравни с тези на Q7 50 TDI. Оказа се, че всяка измината миля при използване от електромобила на станции от рода на Ionity излиза по-скъпо, отколкото при дизеловия всъдеход.
По данни на Which Car?, за зареждането на Audi e-tron от 10 до 80 процента през 350-киловатов терминал от мрежата Ionity, собственикът на кросоувъра трябва да плати 45,89 паунда. Това означава, че експлоатационните разходи за всяка миля пробег възлизат на 34 пенса. За сравнение, миля пробег на Q7 50 TDI струва 22 пенса.
Факт е, че използването на станция с по-малка мощност, което съответно отнема и повече време, сериозно намалява разходите. Например, при терминал с мощност 150 киловата разходът е 23,28 паунда, а при устройство с 50 киловата - 15,30 паунда. Зареждането от 22-киловатова станция излиза само 6,32 паунда, а ако терминалът е поставен на платен паркинг, се плаща само таксата за паркиране.
На европейския пазар Audi e-tron се предлага в две версии - 50 quattro и 55 quattro. И двете са оборудвани с агрегат с два електромотора (313 и 360 к.с. съответно) и батерия с капацитет 71 кВт/ч при по-слабия и 95 кВт/ч при по-мощния вариант. С едно зареждане e-tron 50 quattro изминава 299 км по цикъла WLTP, което е със 112 км по-малко от пробега на 55 quattro.
Снимка: Ionity