fallback

Зареждането на Audi e-tron понякога е по-скъпо от това на дизелово Q7

Британци сравниха разходите при използване на различни зарядни станции

Британското издание Which Car? пресметна експлоатационните разходи на електрическия кросоувър Audi e-tron и ги сравни с тези на Q7 50 TDI. Оказа се, че всяка измината миля при използване от електромобила на станции от рода на Ionity излиза по-скъпо, отколкото при дизеловия всъдеход.

По данни на Which Car?, за зареждането на Audi e-tron от 10 до 80 процента през 350-киловатов терминал от мрежата Ionity, собственикът на кросоувъра трябва да плати 45,89 паунда. Това означава, че експлоатационните разходи за всяка миля пробег възлизат на 34 пенса. За сравнение, миля пробег на Q7 50 TDI струва 22 пенса.

Факт е, че използването на станция с по-малка мощност, което съответно отнема и повече време, сериозно намалява разходите. Например, при терминал с мощност 150 киловата разходът е 23,28 паунда, а при устройство с 50 киловата - 15,30 паунда. Зареждането от 22-киловатова станция излиза само 6,32 паунда, а ако терминалът е поставен на платен паркинг, се плаща само таксата за паркиране.

На европейския пазар Audi e-tron се предлага в две версии - 50 quattro и 55 quattro. И двете са оборудвани с агрегат с два електромотора (313 и 360 к.с. съответно) и батерия с капацитет 71 кВт/ч при по-слабия и 95 кВт/ч при по-мощния вариант. С едно зареждане e-tron 50 quattro изминава 299 км по цикъла WLTP, което е със 112 км по-малко от пробега на 55 quattro.

Снимка: Ionity

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Начи няма да се зарежда на IONITY и проблема е решен.
  • #5
    Елтехника ( преди 4 години )
    Щом ви е толко скъп тока, взимате си едно имение до река, няколко ветрогенератора, частен ВЕЦ, покрива стотина фото-панели по мин. 250 вата всеки и сте вие бе! Даже ще ви остане да зареждате колите на цялата околия. Виж за имение с петролен кладенец и рафинерия вътре... трудна работа!
  • #4
    Гражданин ( преди 4 години )
    Аз съм ЗА забрана безконтролното миткане с коли из градовете. Нашата "столица" (и не само) в момента е един клoзет от вторични суровини по тротоарите и в калта. *** в Дружба, Младост, Студентски, новите измислени "квартали" - всичко е тотален мазаляк! Тотална окупация! Едно върху друго като сардели няма къде да пуснеш игла, няма къде да ходиш! Дишаме отрова, живеем в газова камера 24/7 - начи Другаря гражданин като не може да се освести сам, треа някой друг да го освести!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Малко е, трябва да е по-скъпо все пак тази кола се купува от хора които не гледат какво плащат.
  • #2
    Комунистите управляв ( преди 4 години )
    В ООН отдавна са приели план за забрана на личните автомобили до 2050г.. След като забранят автомобилите с ДВГ от 2035г. следващата стъпка ще е да въведат квоти за електрическите коли. Личният автомобил отново ще се превърне в лукс и само елита, политици и бизнесмени ще притежават лични автомобили. Обикновените граждани ще ползват само градски транспорт и велосипеди.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    В Германия е горе-долу същото. Най-евтиния ток за домакинствата е 30 цента за кВт. На зарядните ценитесаот 50 цента до 1 евро за кВт. Както и да го смятам, сметката не излиза да съм с електричка. Все пак миналата година се електрифицирах, като си купих ел.велосипед с пробег 180 км. При хубаво време съм с него. В час пик съм по-бърз от автомобилите в трафика. С кола пътувам до работа за 35 мин, а с колелото съм за 30 мин.
fallback
Последни