fallback

Електромобил за 12 000 евро дебютира в Женева

Симпатичният швейцарски Microlino е преработен сериозно спрямо първата версия

Microlino отново е тук. След продължителното съдебно дело с Artega за правата върху малкия електромобил, швейцарската фирма представя втората му версия на автосалона в Женева (5-15 март).

Новият дизайн, който за първи път ще бъде представен в Женева, е избран чрез онлайн проучване сред над 17 000 души, които вече са резервирали градската кола. „За нас винаги е било важно да можем да интегрираме общността на Microlino възможно най-дълбоко в процеса на разработка. С Microlino 2.0 искаме да направим това много по-внимателно от преди“, каза Оливър Уботер, един от двамата синове на Вим Уботер, чиято компания Micro стартира Microlino през 2015 г. "В бъдеще нашите клиенти също ще имат думата - например за джантите и тапицериите", поясни Ouboter.

През януари 2020 г. Micro реши да преразгледа изцяло структурата на превозните средства на Microlino, за да отговори на изискванията за качество, безопасност и поведение при шофиране. В допълнение, шасито е изцяло преработено, а задната ос е разширена, което значително подобрява стабилността. Новият електромотор е с увеличена мощност и в същото време е значително по-ефективен от старата версия.

Интериорът е по-просторен и ергономичен. Кормилната колона ще бъде фиксирана занапред и вече няма да се сгъва при отваряне на вратата, което значително подобрява безопасността и поведението на волана. В допълнение, по-тясната предна колона увеличава видимостта. Дизайнът на салона ще бъде представен на първия прес-ден в Женева.

Основните технически данни, обхватът до 200 километра и цената от 12 000 евро не се променят. Стартът на производството при италианската фирма CECOMP е планиран за 2021 година.

Втората иновация от Micro засяга нов продуктов сегмент. Microletta е концепция за триколесен електрически моторен скутер. Дизайнът е базиран на този на Microlino и съчетава модерността с ретро усещането.

Двете предни колела осигуряват увеличено сцепление при завиване и имат подобрен спирачен ефект, който предлага повече безопасност в сравнение с двуколесните мотопеди. На светофара, кормилният механизъм може да се заключи, така че скутерът да стои изправен сам и да не се налага да бъде подпиран с крак. Сменяемите батерии с обхват над 100 километра позволяват удобно зареждане навсякъде.

Превозното средство е класифицирано в Европа като триколка и следователно може да се кара без книжка за мотоциклети, въпреки максималната скорост от 80 км/ч – достатъчна е книжка за автомобил. За двуколесни електрически скутери, за разлика от тези с бензинови двигатели, се изисква свидетелство за управление мотоциклет със скорост над 45 км/ч, поради което в момента в Европа се предлагат само няколко електрически скутери.

На уебсайта на компанията вече може да се направи резервация. Цената ще бъде около 4 900 евро. В момента няма информация за планиран старт на производството, защото силите на компанията са концентрирани върху старта на производството на Microlino.

В Женева ще бъде представен и прототип на нов четириколесен е-скутер, който Micro ще разработи и произведе за Audi. Особеното при този продукт е кормилното управление чрез изместване на теглото и възможността за управление на модела само с една ръка. Понастоящем техническите подробности не са известни.

Снимки: Micro

Вижте още снимки в галерията:

fallback
  • #6
    Мирослав ( преди 4 години )
    Хахаха анимацино пътно превозно средство .
  • #5
    Теодор ( преди 4 години )
    Само не виждам как ще отида до супермаркета и ще се натоваря покупките вътре. Изли за този случай трябва да си купя друга кола.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Моторетката ще е много добро решение. Направо е супер. Батерийката в чантата и си я зареждаш навсякъде. Перфектно просто и 100 км. са супер за моторче, което е с 80 км/ч скорост и се кара с книжка за кола и не ти трябва А-категория. Също така няма да се ходи на преглед с това моторче пише в сайта, защото е освободено. Само застраховка и пътен данък.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Що в големите градове не може ли да реши проблема с ходенето на работа? Не се сещам за град със 100 км разстояния в едната посока. 200 км пробег и бързо зареждане на батерията са супер за този мъник. Точно такива трябва да бъдат градските автомобили, а не разни джипки тип камион да се движи в градска среда и то само с водача без да вози нищо вътре, но нали батката трябва да избива комплекси. Как ще се качи в такова нещо или друга градска кола. Какво ще си помислят за него...
  • #2
    Това може ( преди 4 години )
    да реши проблемът с ходенето до работа в малките и средни градове, малки размери, малка консумация.
  • #1
    Малиии ( преди 4 години )
    По евтино от колело с п,.едали!
fallback
Последни