fallback

Как китайски електромобил дрифти при минус 35 градуса

5-метровият седан Xpeng P7 ще се появи и на някои европейски пазари (ВИДЕО)

Китайската компания Xpeng Motors публикува видео от зимните тестове на електрическия автомобил P7 при температура минус 35 градуса по Целзий. Инженерите тестваха батериите при ниски температури, усъвършенстваха системата за контрол на въртящия момент, прецизираха ходовата част и дрифтиха със седана.

Зимните изпитания на 5-метровия седан с два електромотора, задвижване на четирите колела, мощност от 430 коня (660 Нм въртящ момент) и 81-киловатчасова батерия, продължиха 120 дни. Според заявените характеристики той е в състояние да ускори от място до 100 км/ч за 4,3 секунди, а пробегът му по цикъла NEDC е 550 км.

За усъвършенстване на електронните системи специално бе изградена криволичеща ледена писта с няколко промени в посоката на движение. Средната скорост на седана по време на изпитанията достигна 110 км/ч. Вицепрезидентът на Xpeng Motors беше доволен от резултатите от студените тестове, като заяви, че "се гордее с представянето на P7 в трудните зимни условия".

Оказа се, че специалистите на Porsche Engineering са помогнали за фината настройка на шасито на електромобила на китайската компания. Сега от Xpeng твърдят, че шасито на P7 е по-добре настроено от "подобните германски луксозни спортни модели".

Xpeng планира да стартира производството на автомобила през второто тримесечие на 2020. Цените вече са обявени: базовата версия със задвижване на задните колела ще струва 240 000 юана (31 500 евро). За сравнение, базовата цена на Tesla Model S в Китай е 794 000 юана (104 00 евро).

Очаква се до края на годината Xpeng Motors да обяви плановете си за доставка на електрическия седан P7 в Европа. Китайската марка обаче вероятно ще заложи само на тези пазари, на които държавата отпуска субсидии за закупуване на електрически автомобили.

Снимки и видео: Xpeng Motors

fallback
  • #4
    хахахахха ( преди 4 години )
    батерия от 81 квч и пробег 550км , това и те не си го вярват, за това тегло и размери - не повече от 280-300км.
  • #3
    Мазда ( преди 4 години )
    Респект! Бъдещето *** много силно на вратата...
  • #2
    RD ( преди 4 години )
    Колите станаха като телевизорите - не е от особено значение кой е производителя.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Даа, красивец е този китаец. Явно до 10-на години, такива ще са основните играчи на пазара за елекрически коли.
fallback
Последни