fallback

GM закрива още една марка и напуска три пазара

Концернът пенсионира австралийския бранд Holden

Концернът General Motors продължава да следва приетата през 2015 г. стратегия за отказ от пазарите, които не могат да осигурят доходите, искани от акционерите. Сега идва ред на Австралия и Нова Зеландия, като тук ще бъде "пенсионирана" марката Holden, чиито продажби ще бъдат спрени през 2021 г.

Първоначално Holden е бил австралийски производител, който произвежда каросерии за GM. През 1931 г. американския концерна купува основния пакет акции и създава General Motors Holden. Почти до края на миналия век автомобилите на марката са най-продаваните на Зеления континент, но след това страната реши да спре производството на коли на своята територия. Последния Holden Commodore слезе от конвейра през октомври 2017 г.

Сега идва ред на пенсионирането на бранда, след като през миналата година GM обяви, че орязва моделната тама на Holden. Тогава австралийският пазар остана без хечбека с 5 врати Astra, а също така и без лифтбека и комбито Commodore (това са близнаците на Opel/Vauxhall Insignia - на снимката). През 2021 г. те ще бъдат последвани и от популярните кросоувъри Acadia (на снимката горе) и Equinox.

Напускането на Holden оставя без работа около 600 човека, който работят в дизайнерския център и в научно-изследователската лаборатория на марката в Мелбърн. От компанията подчертават, че 200 служители ще остана на работа, тъй като продадените автомобили ще бъдат обслужвани поне 10 години, така че сервизите ще продължа да функционират.

Освен Австралия (и съответно Нова Зеландия) американския производител напуска и Тайланд, като това ще стане до края на 2020 г. Концернът ще продаде своя завод в азиатската държава на Great Wall, като преговорите вече са приключили и сделката трябва да стане факт до няколко месеца.

Според Мери Бара, която ръководи GM, решението за отказ от тези три пазара не е било никак лесно, но концернът вече има нови приоритети, върху които да се съсредоточи. Основният е стабилни приходи и затова най-важните региони, извън Северна Америка, за производителя са Южна Америка, Китай и Близкия Изток.

Снимки: Holden

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Американците продават, китайците купуват.
  • #8
    До 6 ( преди 4 години )
    И като пишеш за Нисан да споменем че ако броим марките собственост на Рено (Рено, Дачия, Лада)в групата имат само 25% по-малко продажби от марките на Нисан а Нисан е 43% собственост на Рено
  • #7
    До 6 ( преди 4 години )
    Е каква е логиката да ги разделяш нали не сравняваш марките поотделно а като цяло марките на Европа и САЩ аз пиша че 2те водещи марки в Европа имат колкото 2те водещи в САЩ а останалите общо имат в пъти повече от останалите американски освен това Фиат има повече продажби от РАМ а ПСА за 2019та има 3.5млн продажби и какво го повтаряш този Нисан знам че има 2 пъти повече от рено и няма общо с темата
  • #6
    ????? ( преди 4 години )
    Каква е логиката да смесваш общите продажби на всички европейски марки? PSA групата (Пежо, Ситроен, Опел и DS) са продали 3 176 473 коли през 2019 общо, а марката Шевролет сама е продала 3 831 566. В групата FCA, водещата марка Фиат има по-малко продажби от второстепенните марки Jeep и RAM по отделно. В групата Рено-Нисан, продажбите на Нисан (марката) са 2 пъти повече, отколкото на Рено (марката). И ако френските марки, италианските и Опел нямаха дотации от правителствата да са умрели отдавна!
  • #5
    До 4 ( преди 4 години )
    Аз не плюя американските марки но не си прав за продажбите само ФВ и Мерцедес общо имат колкото Шевролет и Форд общо от там нататък има Рено, БМВ, Пежо, Ауди, Шкода, Опел, Фиат, Ситроен и други които сумарно имат в пъти повече продажби от Джип, Буик, РАМ и други по-малки
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Плюете GM и Форд, но въпреки всичко двата концерна имат повече продажби от всички европейски конглокенти, с изключение на Фолксваген. Рено без продажбите на Нисан не се класира никъде. В групата на Фиат продажбите правят Jeep и RAM, европейските подразделения са кръгла нула. А що се отнася до PSA общите продажби на Пежо, Ситроен и Опел са по-малко от колкото само на марката Шевролет и двойно по-малко от тези на Форд, така че не виждам база за злорадство.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересно е че пазара в Австралия се доминира почти изцяло от японски марки и Хюндай-Киа с изключение на 5то място Форд и 8мо Фолксваген
  • #2
    мара-бара ( преди 4 години )
    съвсем добара ГМ-то!
  • #1
    none ( преди 4 години )
    Давам, когато само ексела говори така се получава ... В Южна Америка също са се усетили че колите на ГМ за нищо не стават, и вече масово си купуват японски и корейски автомобили. Както са тръгнали с Форд, до няколко години ще си продават колите само на патриотите на домашният си пазар. Това е съдбата на повечето американски компании между другото. Продават *** но докато акционерите са доволни всичко е наред. Купона им ще свърши като свършат евтините пари ...
fallback
Последни