fallback

Компактните SUV-модели ги очаква временен застой

Експертите предвиждат затишие през тази година и скок през 2021 г.

През тази година продажбите на компактни SUV-модели ще се задържат на нивата от миналата - около 2 млн. бройки, но през 2021 г. ни очаква увеличение до поне 2,4 млн., прогнозират експертите от агенция LMC Automotive. Те допълват, че тази тенденция ще продължи до края на десетилетието, когато бройката ще достигне 2,8 млн. годишно.

Причината за временното "затишие" е, че производителите заменят свои ключови модели, като преминават от дизелови двигатели на електрифицирани агрегати. Това засяга компании като Nissan, Ford и Peugeot, чиито модели като Qashqai, Kuga и 3008 са сред най-търсените в сегмента.

Във Ford реагираха бързо и вече предлагат хиридна версия на Kuga, която се радва на високо търсене.

През миналата година пазарът в Европа отчита дял от 13% на компактните SUV-модели, като това означава удвояване на резултата от 2014 г. Най-успешният модел е VW Tiguan, следван от Nissan Qashqai и Peugeot 3008.  Прогнозата за спиране на ръста се дължи най-вече на факта, че Qashqai ще смени поколенията през тази година, което съответно ще се отрази и на продажбите му. Същият проблем ще засегне, но по-слабо, Hyundai Tucson и Kia Sportage, чиито приемници трябва да се появят на пазара през 2021 г.

Основната задача пред производителите е преминаване към електрифицирани агрегати, за да може моделите им да отговарят на по-строгите екологични стандарти в Европа. Въпреки, че делът на дизелите е спаднал от 73% през 2015 до 44% през 2018 г., те все още си остават силно търсени на пазара. VW Tiguan, например, е вторият по популярност дизел в Европа за 2019 г., като отстъпва само на VW Golf. А Peugeot 3008 е на четвърто място в тази класация.

Компании като Toyota вече обявиха, че се отказват от дизеловите двигатели и залагат най-вече на хибриди.

В същото време продажбите на хибриди (предимно с бензинов двигател) през 2019 г. са се увеличили с 35%. Това се дължи най-вече на отказа на японските производители от предлагането на дизелови двигатели. Toyota CH-R, например, е на 6-о място по продажби в сегмента, като 89% от тях са на хибидната версия. Другият SUV на марката - RAV4, е 10-и, като 67% от продадените бройки от него са хибридни.

Honda също намали дизеловите версии при CR-V в полза на хибрида, но реалното въздействие ще се усети едва през тази година, когато се очаква Nissan също да се откаже от дизеловите версии на Qashqai, заменяйки ги със своята серийна хибридна система e-Power.

Снимки: Производителите

fallback
  • #3
    теслЪ ( преди 4 години )
    Аз лично бих предпочел едно комби 4х4 пред паркетници!
  • #2
    356 ( преди 4 години )
    Въпрос на вкус рекло кучето и еди какво си..Спор няма за това.Обаче който има автомобилна култура не се впечатлява, той си търси каквото му трябва. Който няма стара жертва на маркетинга и рекламата.
  • #1
    Мистър Уейн ( преди 4 години )
    За съжаление няма как да ги спрат за постоянно тия повдигнати хечбеци на цени от горния сегмент. Иначе как ще цакат податливите на маркетинг. Желаещи да дадат 40-60 бона за хеч над 200 коня няма, ама като чуем за същата цена джип на предно с 120 коня и се юрваме.
fallback
Последни