fallback

Забравените студии: Lancia Kayak (1995)

За съжаление този прототип не се превърна в Kappa Coupé

Когато един производител с традициите на Lancia и един дизайнер с престижа на Bertone започват съвместна работа, резултатът обикновено е превъзходен автомобил.

В случая с Lancia Kayak става дума за упражнение по стил, което бе представено на Женевския автосалон през 1995 г. Моделът съчетаваше спортни линии със силуета на комфортно и елегантно купе.

В основата се крие седанът Lancia Kappa, който се предлагаше от 1994 до 2000 г. На дължина Kayak е с идентични размери. Двигателят под капака му е 2,4-литров петцилиндров със 175 к.с. Кутията е петстепенна ръчна.

Kappa бе наследник на Lancia Thema, която е известна най-вече в спортната си версия 8.32, в която работи V8 от Ferrari с 215 к.с.

Основната задача, дадена на Bertone, е била да се демонстрират възможностите за създаване на автомобил на марката, вдъхновен от класическите модели след войната. За пример служи атрактивната Lancia Aurelia B20.

Каросерията на Kayak показва елегантния силует на купе с две врати. В предната част тънката радиаторна решетка отнема почти цялата широчина на автомобила. Фарове като че ли няма, но Bertone ги интегрира умело в решетката. Задната част е в същия стил с тесни светлини, които навлизат в страните на автомобила.

Динамиката на Lancia Kayak е неоспорима. Подобен дизайн може да бъде открит в актуални модели като Mercedes-AMG GT с 4 врати.

Очакванията от Kayak са толкова високи, че Джани Аниели, тогавашния шеф на Fiat, показва личен интерес към автомобила. Година по-късно марката опитва да произведе серийна версия, но проектът не се осъществява.

През 1997 г. Lancia започва да продава Kappa Coupé, първото серийно купе след 1984 г., което за съжаление няма нищо общо с Kayak. Освен това то е и 12 сантиметра по-късо. Жалко, тъй като елегантността и атрактивността на Lancia Kayak са безспорни.

Снимки: Lancia

Вижте още снимки в галерията:

fallback
  • #10
    Григор ( преди 4 години )
    Голям ***
  • #9
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Това е 95-та. Направо не знам какво чудо на чудесата биха извадили 2020! Търстобластеротурбоинжектопляктор!
  • #8
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Проба! 123
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    E, германска машина с италиански дизайн не е лошо. Виж, обратното...
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Даже виждам Панамера малко отзад. Въобще, какво биха били немците без италианския индустриален дизайн нямам идея....
  • #5
    ElPatron ( преди 4 години )
    Не се е превърнала в Капа, но за сметка на това се превърна в няколко от текущите купета на Мерцедес. Ама здравата са краднали...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Студия значи изследване, проучване, в случая - концептуален модел, създаден да се проучат различни технологии и решения. Ама в твоя речник на аграрните термини може и да я няма тая дума :D
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Прототип
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Концепт кар
  • #1
    Судио Х ( преди 4 години )
    "Студии" - това на какъв език е? Чета в речника и нищо не мога да намеря. Дайте оригиналната статия - може и да успее някой да ви каже, какво да изпозлвате вместо абсурдната дума "студия'. Или само се правите на интересни?
fallback
Последни