Три катастрофи с участието на автомобили на Tesla, при които загинаха трима души, засилиха разследването на американските власти върху автопилота на компанията, съобщи АП. Това става само месеци преди планираното от изпълнителния директор Илон Мъск пускане на напълно автономни автомобили по улиците.
В неделя Tesla Model S излезе с висока скорост от магистрала в Калифорния, мина на червен сигнал на светофара и удари Honda Civic, като уби двама души в японския автомобил. В същия ден Tesla Model 3 удари спряла пожарна кола на автомагистрала в Индиана, като пътникът в електрическият автомобил загина. А на 7 декември друг Model 3 нацели полицейска кола на магистрала в Кънектикът, за щастие инцидентът се размина без жертви.
Специализираното звено за разследване на катастрофи на американския Национален институт за безопасност на движението (NHTSA) вече започна да нищи катастрофата в Калифорния. Експертите още не са решила дали звеното ще разгледа и инцидента в Индиана. И в двата случая властите още не са определили дали автопилотът на Tesla е бил използван. NHTSA разследва също и катастрофата в Кънектикът, при която шофьорът казал на полицията, че колата е работила на автопилот.
От Tesla неведнъж са посочвали, че системата й е предназначена само за подпомагане на водачите, които обаче трябва да са нащрек и готови да поемат управлението по всяко време. Компанията твърди, че автомобилите Tesla с автопилот са по-безопасни от колите без него, но предупреждава, че системата не предотвратява всички катастрофи.
Въпреки това експертите посочват, че поредицата инциденти с Tesla повдига сериозни въпроси дали шофьорите вече не разчитат прекалено много на технологията и дали компанията прави достатъчно, за да гарантира, че водачите продължават да обръщат внимание на това, което се случва по време на движение. Някои критици дори казват, че вместо да разследва NHTSA трябвало отдавна да предприеме действия, като например да принуди Tesla да се увери, че шофьорите обръщат внимание, когато системата се използва.
NHTSA започна разследвания на 13 катастрофи с участието на автомобили на Tesla, датиращи още от 2016 г., в които агенцията смята, че е бил задействан автопилотът. Експертите от института обаче още не са издали никакви разпоредби, въпреки че проучват как трябва да оцени подобни съвременни системи в помощ на водача.