fallback

Изискванията за безопасност на автомобилите се увеличават

Нововъведенията засягат предната оптика и електронните асистенти

Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) въвежда нови критерии за получаване на най-високата възможна оценка на краш-тестове - Top Safety Pick +. Нововъведенията ще засегнат предната оптика и електронните асистенти на превозните средства.

От 2020 г. специалистите задължително ще проверяват фаровете на автомобилите. За да може даден модел да получи максимално висока оценка, той трябва да бъде оборудван с качествени осветителни тела. Освен това, максимумът точки ще бъде присъждан само на колите, оборудвани със система за предотвратяване на фронтален сблъсък.

Също така, за получаване на наградата Top Safety Pick + автомобилът трябва да се справи и с изпитанието, имитиращо удар с частично покритие от страна на пасажера, разположен на предната седалка.

От организацията допълват, че класацията за най-безопасни модели ще бъде обявяване вече в началото на следващата година, а не както е досега - през ноември или декември.

"Всички тези промени трябва да принудят производителите да усъвършенстват своята продукция. Това особено касае оптиката, тъй като нашите експерти откриват доста проблеми в тази област", коментира главният експерт на IIHS Дейвид Зуби.

Още през 2018 г. организацията изучи внимателно фаровете на 165 модела, като се оказа, че половината от тях не осветяват добре пътя и заслепяват водачите на идващите насреща превозни средства. Най-лоша се оказа оптиката на Honda HR-V, а най-добри - LED-фаровете на Mazda CX-3.

Снимка: IIHS

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Кермит, вярно си се кръстил, защото си умен като жаба, но може и да не си чак толкова...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Оптика? Награда? Отново бездарен превод. Добре че читателите знаят езици, та се досещат какво е било оригиналното съдържание. Печатните грешки даже вече не ги броим.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Жалко, че това ще засегне само белите страни, а в банановите, като нашата с вожда Бонгобонго ще трябва да се кара вечер с маска за заваряване. Всеки си слага какви ли не фарове и светлини и хич не му дреме за отсрещните. Интересно ми е обаче как ще се тестват светлините, като някои модели излизат с 3 вида светлини: халогенни, ЛЕД и матрични. Матричните примерно може да са отлични, но другите две да са много зле. Тогава какво правим?
fallback
Последни