fallback

Как да боравим правилно със зарядното за акумулатор?

Поредността на включване е от значение

Веднъж да забравим фаровете вечерта и при следващия опит за палене с разреден акумулатор стартерът изобщо не реагира. В този случай помага само едно – да заредим акумулатора със зарядно.

Това не е трудно. С малко познания може да се извърши и без демонтиране на акумулатора. Зареждането обаче зависи от много фактори.

Свързване на зарядното устройство с акумулатора

Принципно в предната част на зарядното устройство се намират един червен и един черен кабел, които завършват с клеми. От задната му страна има мрежов кабел.

1.    Преди да свършете зарядното с акумулатора е необходимо да бъдат свалени двете клеми на акумулатора. Така подаваният ток няма да протече към бордовата мрежа. Някои зарядни устройства работят с високо напрежение, което може да застраши части от електрониката на автомобила.

2.    Първо свалете минусовата клема/масата. След това свалете плюсовата клема. Тази поредност е важна. Ако свалите първо плюсовата, рискувате да направите късо съединение. Причината затова е, че минусовата клема е свързана директно с каросерията. При докосване на плюсовия полюс и метална част на автомобила ще се получи късо съединение.

3.    След като акумулаторът е със свалени клеми, свържете двете клеми на зарядното устройство. Червената се свързва с плюсовия полюс на акумулатора, а синята – с минусовия.

4.    Едва тогава свържете устройството с контакта. Ако по невнимание сте объркали двете клеми, веднага ще се включи прекъсвач в устройството. Същото ще се случи и ако настроите погрешно напрежение.

Правилно зареждане на акумулатора

Модерните зарядни устройства за акумулатори са оборудвани с електроника, която регулира зарядното напрежение автоматично. При по-старите не винаги е така. Въпреки това има възможност да се информирате за времето за зареждане.

1.    За пълното зареждане на акумулатора са нужни няколко часа. Това зависи от силата на тока. Зарядно с ток от 4 ампера има нужда от 12 часа за зареждане на 48-амперчасов акумулатор.

2.    След като заредите, първо изключете мрежовия кабел и едва след това свалете двете клеми.

3.    Накрая закрепете двата кабела от бордовата мрежа към акумулатора. Първо затегнете червения кабел на плюсовия полюс, а след това масовия кабел на минусовия полюс.

Снимки: Autoscout24

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Приятелю! Ако сваляш първо плюсовият полюс, има голяма опасност да опреш ключа на маса при развиване болта или гайката на клеймата. (на корпуса на автомобила). Тогава ще видиш какво ще се случи. Или ще си изгориш ръката. Или ще стопиш плюсовия полюс! Не са го обяснили правилно. Така, че винаги се маха минуса. После където и да опираш ключа за демонтиране на плюса, няма никакъв проблем. Успех!
  • #7
    Козов ( преди 3 години )
    Винаги съм се чудил защо се препоръчва първо да се откачи минусовия кабел, (пише го в инструкцията на експлоатация на някои автомобили.Ама това обяснение тук направо ме уби, да не станело късо съединение, ако плюсът се бил допрял случайно до шасито. Ми как ще стане това, когато акумулаторът в това време е откачен, откъде да дойде напрежението?Това може да е вярно само ако сваляш акумулатора при работещ двигател, което обаче никак не се препоръчва.
  • #6
    Andropov ( преди 5 години )
    Който изобщо не е наясно с нещата, може и да спазва тук описаната процедура. Който знае как да работи със зарядно ще се посмее и ще направи нещата по мааалко по-друг начин. А ако автомобилът ви е със система за мониторинг на акумулатора - най-добре да забравите веднага какво сте прочели тук!
  • #5
    до анонимен ( преди 5 години )
    Бушон не изгаря от високо напрежение, а от силен ток...
  • #4
    Теодор ( преди 5 години )
    И ако вместо син и червен имаме черен и червен което е доста чест случай какво да правим. Просто следваме инструкцията на зарядното но в 100% от случаите черния кабел значи минус.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Не, не са тъпотии, а просто тъпо са го написали и такива, като теб, които нищо не разбират си мислят, че са тъпотии. Правилно щеше да бъде да се напише, че зарядното подава импулсен ток с по-високо напрежение към акумулатора отколкото работи системата на автомобила. поради тази причина има опасност нещо да се прецака по колата. Друг е въпросът, че системите са създадени по-принцип да издържат на по-високо напрежение и в същото време има бушони, които би трябвало да прекъснат напрежението.
  • #2
    sdf ( преди 5 години )
    пълни тъпотии. след 'някои зарадни работят с ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ' спрях да чета.
  • #1
    Hobby ( преди 5 години )
    Първо имаме проблем с електро системата и второ , ако не е това, значи акумулатора е за смяна!
fallback
Последни