fallback

Как хората си купуват нови автомобили

Основните клиенти са хора на 50-годишна възраст

Маркетолозите в автомобилните компании не обичат хората, които са прехвърлили 50-годишна възраст, но се оказва, че бъркат, тъй като именно те са основните клиенти на нови автомобили. Това показва изследване на компаниите Google и Euromonitor International, което обяснява как това поколение прави своя избор не само на коли, но и на други вещи.

Въпреки възрастта си, около 93% от клиентите над 50 години влизат в интернет по няколко пъти на ден. Близо половината от тях - 43%, са много активни и прекарват в мрежата по няколко часа на ден. Сред представителите на по-младите поколения активните потребители са само с 13% повече. При това, 50-годишните използват интернет за търсене на информация и новини (25%), а също така и за изпълнение на задълженията си в работата (23%).

Най-разпространеното устройство при всички потребители за тази цел при всички потребителите е смартфонът - 74% при хората над 50 години и 96% при по-младите. Следват ноутбукът и таблетът (71 и 74% съответно), а след това е стационарният компютър (60 и 66% съответно).

Всичко това се отразява и на покупката на автомобили, тъй като именно интернет е основното място, от което се набавя информация за тях. За 30% от хората над 50-годишна възраст основното е цената на колата, докато за 23% на първо място е марката. Тоест, те са готови да платят повече, но да притежават автомобил от доказал се бранд. Освен това, именно по-възрастните са по-лоялни към дадена марка - 16% от тях имат своите предпочитания и не са склонни да ги променят.

Изследването на Google показва и как хората се насочват към покупка на нов автомобил. Малко под половината - 42%, предприемат подобна стъпка при повишаване на дохода (най-често увеличение на заплатата). Около 20% правят това, когато си сменят местоработата, а 13% - при появяа на нов член на семейството.

Оказва се също, че лоялните клиенти на дадена марка не са чак толкова много, колкото се очаква. Само 29% от купувачите на нови автомобили предпочитат те да са от същия бранд, докато останалите 2/3 от клиентите се насочват към нещо друго. Самият избор на нова кола отнема средно по 2 месеца - толкова мисли човек, преди да предприеме тази крачка.

Най-популярното място за търсене на информация е интернет с 98%, като 92% от хората използват за тази цел Google и YouTube. Мрежата обаче е само средство по пътя към закупуването на автомобил и в 70% от случаите клиентите посещават дилърски центрове (средно по 3 пъти, преди да бъде взето окончателното решение).

На сериозен интерес се радват онлайн-конфигураторите на сайтовете на автомобилните компании - 63% от потребителите ги използват, за да добият представа за колата, която търсят. Интересното е, че 46% от тези, които са използвали конфигуратора, в крайна сметка си купуват автомобила, който са си "сглобили" сами.

Любопитно е и друго - малко над половината от дилърските центрове (57%) биват открити с помощта на интернет-търсачка. Това е с 24% повече от 2018 г. Освен това, 34% от клиентите намират тези дилъри от сайта на производителя, а 20% - с помощта на онлайн-реклами.

Снимки: Motor

fallback
  • #7
    notangel ( преди 4 години )
    И аз така, ама я продавам след петата година на половин цена.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Колко пъти си я правил тази глупост, за да знаеш, че е глупост? А между другото няма как да си купиш кола с куфар с пари по простата причина, че никой НЯМА ДА ТИ ПРОДАДЕ по този начин. Всичко минава по банков път. Има законово изискване за максимума на сумите които могат да се плащат кеш. Няма нова кола, която да влиза в тези законови рамки. А между другото да ти кажа няма по-хубаво от новата кола. От 15 г. карам ново. Година преди да изтече гаранцията я продавам и вземам следващата.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    най голямата глупост е да занесеш един куфар с пари в автосалон и да си тръгнеш горд с кола която няма къде да караш както е казал поета Ето ме и милионер! Сбъднаха се мечтите на ***!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Уточнете, че става въпрос за белите страни. В БГ не е баш така 50 годишните да си купуват нови коли. В БГ по принцип новите коли на първо място се купуват за реекспорт, след това идват фирмите, после едноличните търговци с малък бизнес, тарикатите взели пари от някоя далавера, селяните (не, като географско понятие) продали някоя нива или имот. Това са тези, които си купуват нови коли. Всичко останало, което не е на ГЕРБерска хранилка и бачка на заплата НЯМА НИКАКЪВ ШАНС за нова кола.
  • #3
    над 50 годишен ( преди 4 години )
    Е какво чудно има? Къщата- изплатена, децата са пораснали и са се изнесли от къщи. Идва време да се поглези човек.
  • #2
    bibendum ( преди 4 години )
    Буда-лите, от които си купуваш колата втора ръка ли? Ако си по-заможен може да знаеш, че си втори. Ама нали си тарикат, сигурно не им знаеш бройката.
  • #1
    Црън негър Алабама ( преди 4 години )
    Буда-лите
fallback
Последни