Маркетолозите в автомобилните компании не обичат хората, които са прехвърлили 50-годишна възраст, но се оказва, че бъркат, тъй като именно те са основните клиенти на нови автомобили. Това показва изследване на компаниите Google и Euromonitor International, което обяснява как това поколение прави своя избор не само на коли, но и на други вещи.
Въпреки възрастта си, около 93% от клиентите над 50 години влизат в интернет по няколко пъти на ден. Близо половината от тях - 43%, са много активни и прекарват в мрежата по няколко часа на ден. Сред представителите на по-младите поколения активните потребители са само с 13% повече. При това, 50-годишните използват интернет за търсене на информация и новини (25%), а също така и за изпълнение на задълженията си в работата (23%).
Най-разпространеното устройство при всички потребители за тази цел при всички потребителите е смартфонът - 74% при хората над 50 години и 96% при по-младите. Следват ноутбукът и таблетът (71 и 74% съответно), а след това е стационарният компютър (60 и 66% съответно).
Всичко това се отразява и на покупката на автомобили, тъй като именно интернет е основното място, от което се набавя информация за тях. За 30% от хората над 50-годишна възраст основното е цената на колата, докато за 23% на първо място е марката. Тоест, те са готови да платят повече, но да притежават автомобил от доказал се бранд. Освен това, именно по-възрастните са по-лоялни към дадена марка - 16% от тях имат своите предпочитания и не са склонни да ги променят.
Изследването на Google показва и как хората се насочват към покупка на нов автомобил. Малко под половината - 42%, предприемат подобна стъпка при повишаване на дохода (най-често увеличение на заплатата). Около 20% правят това, когато си сменят местоработата, а 13% - при появяа на нов член на семейството.
Оказва се също, че лоялните клиенти на дадена марка не са чак толкова много, колкото се очаква. Само 29% от купувачите на нови автомобили предпочитат те да са от същия бранд, докато останалите 2/3 от клиентите се насочват към нещо друго. Самият избор на нова кола отнема средно по 2 месеца - толкова мисли човек, преди да предприеме тази крачка.
Най-популярното място за търсене на информация е интернет с 98%, като 92% от хората използват за тази цел Google и YouTube. Мрежата обаче е само средство по пътя към закупуването на автомобил и в 70% от случаите клиентите посещават дилърски центрове (средно по 3 пъти, преди да бъде взето окончателното решение).
На сериозен интерес се радват онлайн-конфигураторите на сайтовете на автомобилните компании - 63% от потребителите ги използват, за да добият представа за колата, която търсят. Интересното е, че 46% от тези, които са използвали конфигуратора, в крайна сметка си купуват автомобила, който са си "сглобили" сами.
Любопитно е и друго - малко над половината от дилърските центрове (57%) биват открити с помощта на интернет-търсачка. Това е с 24% повече от 2018 г. Освен това, 34% от клиентите намират тези дилъри от сайта на производителя, а 20% - с помощта на онлайн-реклами.
Снимки: Motor