fallback

ЕС въвежда нова маркировка и за гумите

Енергоспестяващите колела трябва да се разпознават лесно

Европейския сюъз ще въведе нова маркировка, благодарение на която клиентите ще могат да разпознават икономичните модели. Тя влиза в сила от 2021 г., като ще засегне гумите на новите автомобили, обявиха от Европейската комисия.

За първи път енергоспестяващите гуми се появиха при електромобилите, където най-важен е побегът с едно зарждане на батериите. За по-добра ефективност те са по-тесни и по-твърди, което се отразява на комфорта и управлението на превозното средство. В същото време гумите са по-икономични, тъй като съпротивлението при тях е по-малко.

От Европейската комисия изчисляват, че именно този тип гуми води до намаляване на разхода на гориво с между 20 и 30%. Освен това тяхната изработка струва по-малко пари и така производителите пестят средства. Сега те ще трябва и да им поставят маркировка, която да ги прави лесно разпознаваеми за клиентите и съответно те да разберат, че през тях стои модел с по-нисък (или съответно никакъв) разход на гориво.

Идеята е в ЕС да започне масово използване на енергоспестяващи гуми, което ще се отраи на комфорта и донякъде на безопасността на автомобилите. На първо място обаче отново е поставена екологията и съответно намаляването на вредите, които е нанасят на околната среда.

fallback
  • #12
    Зелена партия ( преди 5 години )
    Утре сменям колата за кон и каруца ще го подкова с зимни подкови да не ме глобят ще хапва сено дано влиза в евростандартите.
  • #11
    Аз ( преди 5 години )
    *** да слагат направо колела от каруци !!! Още по-голяма икономия : и производство ,и гориво,и няма фин прах (щот са с железни табани ) с един глокшум 10 заека ! Е ,ся ,че спирачния път ще е няколко км Пак е в полза на екологията : планетата е пренаселена - колкото повече умрели в катастрофи ,толкова по-малко замърсители ще ходят по земята !!! Само плюсове !!! Да се направят ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ. за ВСИЧКИ автомобили и превозни средства !
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    #11 Това са премиум автомобили с голяма мощност, които си изброил. Виж масовите електрички и хибриди с какви гуми са. Фолк с Ваген значи според теб не са уважаваща себе си компания?
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Икономията е около 5% с еко гуми. За 40-50 000 км си избиваш гумите от икономията на гориво.
  • #8
    ХекоЛог ( преди 5 години )
    Супер. Добре е да се разпознават лесно, за да не си купя такива без да искам.
  • #7
    Wiwi ( преди 5 години )
    Това не важи за България ние сме баровци и си караме на газ бензин и дизеел. Нямаме пари за електрички.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Намалят разхода с 20 до 30% ли ?? Това е някаква лоша шега дори 15% изглежда нереалистично а за пример може да се посочи Модел 3 който има гуми 235/45r18 (нормални за класа) и има ефективност на едно ниво с Иония с гуми 205/55R16 и Рено ЗОИ с гуми 185/65R15...
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Джендърче германофилско, я погледни всички хибриди и електрички с какви гуми са бе! И на любимите ти ВАГ-онетки са еко гуми, но по-евтини. Поне от Тойота не са скъпчии и вземат от най-добрите Мишлен, а не по-евтини. И между другото всички големи марки за гуми произвеждат еко гуми. Това не са гуми за състезания, а за нормални шофьори, които спазват правилата. Вие с немските таралясници сте все състезателчета и в новините сте винаги начело по печална статистика без значение с какви гуми сте.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Нищо, че спират като 8 годишна дебика на мокър път, важното е, че пестят гориво, хаха :)
  • #3
    Върл Левскар ( преди 5 години )
    Карай си Приуса в Африка .Сам каза за недостатъците .Акъл-глава . Море - шамандура .
fallback
Последни