Концернът Fiat Chrysler Automobiles патентова нов шестцилиндров бензинов двигател с принудително пълнене. Дизайнът му се появи на уебсайта на Американското патентно ведомство. Източници от компанията твърдят, че новият двигател ще може да развива повече от 500 конски сили и в бъдеще ще замени легендарните "осмаци" от семейството HEMI.
Патентът на редовия "шестак" е първото документирано потвърждение за работата на концерна върху нов и мощен турбо двигател. По отношение на архитектурата новият силов агрегат е подобен на FCA GME-T4, но се различава с допълнителните два цилиндъра. Трудно е да се прецени на каква фаза от разработката се намира "шестакът": патентът е подаден на 1 ноември 2017 г. и издаден на 2 април настоящата година, като за това време инженерите на FCA са могли сериозно да модернизират дизайна.
Източници на изданието Moparinspiders твърдят, че новият двигател ще бъде достъпен в различни варианти на мощност - от 360 до 525 конски сили. Ефектът на турбо дупката ще бъде елиминиран с помощта на електронната технология на FCA, наречена eBooster. Най-мощните варианти на редовия "шестак" ще могат да бъдат използвани да сменят HEMI V8.
Върху разработката на новия "турбо шестак" обаче може да повлияе скорошното сливане на FCA с групировката Peugeot Citroen и информацията за запазването на всички 13 марки на мегаконцерна под един покрив. Мощен двигател с принудително пълнене едва ли би представлявал интерес за френските партньори, защото PSA се стреми да електрифицира цялата си моделна гама.
Снимки: FCA