fallback

Китайският кросоувър на ток за 50 000 лв идва в Европа

Aiways U5 има пробег от 460 км, създаден е от бивш инженер на Audi

Китайският стартъп Aiways показа своя електрически кросоувър U5, който ще бъде предназначен не само за вътрешния пазар, но и за Европа, където получи съответните сертификати. Първоначално моделът ще бъде пуснат на такива пазари в Германия, Норвегия и Холандия, където правителството субсидира закупуването на "зелени" автомобили. След това той ще се появи и на други пазари на Стария континент, както и САЩ.

За отбелязване е също така, че Aiways U5 е и разработен в Европа. Той е създаден от екип от Инголщат (Германия), ръководен от родения в Полша Роланд Гумперт - бивш инженер на Audi и създател на суперавтомобила Gumpert Apollo.

Кросоувърът на базираната в Шанхай компания достига 4680 мм дължина с междуосие от 2800 мм. Екипът на Гумперт явно добре е поработил върху аеродинамиката на електромобила: коефициентът на съпротивление е едва 0,24. В салона има виртуално табло и голям сензорен екран. Превключвателите на централната конзола са сензорни.

Китайският електромобил получи електромотор с мощност от 190 конски сили, който задвижва предните колела. Батерията с капацитет 63 кВтч осигурява пробег от 460 км по цикъла NEDC. Срещу доплащане може да се поръчате допълнителна батерия с капацитет от 18 кВтч, която се разполага в багажника. В този случай кросоувърът ще може да измине 560 км с едно зареждане.

Базовата цена на Aiways U5 в Европа започва от 25 хиляди евро, или към 50 000 лева. Като се вземат предвид обаче държавните субсидии в Германия, например, китайският кросоувър ще струва там 19 000 евро. Началната дата на европейските продажби все още не е обявена, но се очаква това да стане през първото тримесечие на 2020 г. На китайския пазар обаче електрическият автомобил ще бъде наличен още на 29 ноември.

Снимки: Aiways

Още снимки - в галерията по-горе

fallback
  • #11
    marovski ( преди 2 години )
    Днес я видях и усетих на живо.Ние си приказваме а хората правят стойностни неща.Колата е много прилична да не кажа прекрасна.Пипнатс е добре.
  • #10
    Гост ( преди 4 години )
    Забележимата (а не екзотична, както е сега) електрификация ще е свързана с решаване на комплексни и дори стратегически въпроси, особено на фона на перспективата за спиране на въглищата. Представеният автомобил е симпатичен, но очевидно се налага пренастройка на сетивата ни за новия дизайн. Наложи се да видя повторно снимките за да се убедя, че предницата е реална, а не с камуфлаж. Грешката си беше моя и бързо разбрах къде греша, но старите рефлекси са доста доминиращи.
  • #9
    анон ( преди 4 години )
    Това изглежда много добре за цената си, удобно и просторно че и багажник ще има :)Както споделя номер 5, ако и най- накрая нашите управляващи направят нещо по въпроса със субсидията не само да лапат, ммм Много си заслужава по този начин да спрем монопола Лукойл!!! Приятен ден!
  • #8
    йлжх ( преди 4 години )
    Надявам се бъдещето да не изглежда така! За електрическото задвижване съм!
  • #7
    некой ( преди 4 години )
    Една зарядна станция - в зависимост от модела на колата и времето за зареждане за 'бързо зареждане' (да речем под час) се нуждае между 50 и 120 Киловата(!) на кола! Една такава зарядна станциика в окръжен град с 10 Тесли или от тези - и градът остава натъмно! Ама тези неща не ги пише в рекламните брошурки.Иначе съм 100% за - но не сме готови за съжаление
  • #6
    Споко ( преди 4 години )
    Зарядни станции все още не се предвиждат за третите страниНали запада първо трябва да се отърве от старите си автомобили
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Тока лесно ще го оправим, ама къде е субсидията питам? Румънците имат нат 20 хил. лева държавна субсидия за покупка на нов електромобил.
  • #4
    bg ( преди 4 години )
    Ами не изглежда зле, екипа също е сериозен...може и да пробият сериозно в Европа
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    e как бе? това СУВ - може да се кара и offroad... хаха
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Първо магистралите, после зарядните :D
fallback
Последни