Време за нови накладки? Евтиният комплект в кварталния магазин за авточасти може да изглежда изкушаващо, но има причина той да е евтин. Джейсън Фенске от Engineering Explained направи подробно видео, в което се обяснява защо най-евтините накладки не си заслужават. Видеото си заслужава внимателното гледане.
Фенске използва услугите на производителя NSR, за да получи достъп до модерните машини на фирмата, създадени специално за изпробване на спирачни накладки. Той сравнява пет вида накладки, предлагани за един и същ автомобил – изгодни следпродажбени, среден клас следпродажбени, висококачествени следпродажбени, накладки на NSR и оригинални накладки на производителя на автомобила.
С използване на графики за анализ на отношението между сила на натиск педала, температура и коефициент на триене Фенске установява, че най-евтините са най-непостоянни и с най-лошо представяне от всички. Оригиналните и накладките на NSR се представят най-добре, като осигуряват усет от педала и спирачна мощност.
Фенске продължава сравнението при симулирани тежки зимни условия. Както може да се очаква, най-евтините не се справят добре като върху тях и спирачния диск се образува ръжда. Другите два следпродажбени избора също не се представят особено добре, но оригиналните и NSR-накладките с безпроблемно представяне.
Най-интересен резултат се получава в теста за якост на срязване, в който накладките са поставени в машина, изчисляваща силата, нежна за отделяне на триещия слой от задната пластина. Евтините и средния клас накладки се представят най-добре, измествайки от върха висококачествените следпродажбени, оригиналните и тези на NRS.
Снимка: Engineering Explained