Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS), който провежда независими разследвания и тестове за безопасността на различни видове автомобили, направи поредната си проверка. Този път на тест беше подложена защитата на пешеходците при удар от средноразмерни модели, както от луксозния, така и от масови сегмент.
Общо 16 автомобила взеха участие в тестовете. Най-висока оценка спечелиха 4 луксозни и 2 масови модела, "добър" бе присъдена на 6 автомобила, а минималния брой точки записаха 4 коли.
На първо място експертите оцениха работата на системите за аварийно спиране, които са предназначени да разпознават пешеходците на пътя и сами да активират забавянето на автомобила. В много коли, особено премиум, това се превръща в задължителна част от оборудването, а наличието на такива помощници влияе върху рейтинга на безопасност според европейската система Euro NCAP. За една от най-добрите, според многобройните тестове на IIHS, се смята системата Subaru EyeSight, която намалява сериозността на последствията при удар на пешеходец с 35%. Как обаче тези асистенти работят на практика?
Поредният тестове на IIHS показа, че най-добре от сблъсък с пешеходец предпазват Audi A4, BMW 3-та серия (с базов асистент), Mercedes-Benz C-Class (с асистент от по-високо ниво), Nissan Maxima, Subaru Outback и Volvo S60.
Най-опасните и ненадеждни автомобили, които не виждат препятствия и не спират са Ford Fusion, Hyundai Sonata и Kia Optima, а добри оценки получиха Chevrolet Malibu (с две различни системи) и Mercedes-Benz C-Class (с базов асистент).
Отлични оценки на тестовете пък получиха: BMW 3-та серия (с асистент от по-високо ниво), Honda Accord, Lexus ES 350, Mazda 6, Nissan Altima, Tesla Model 3 и Toyota Camry.
Видео: IIHS