fallback

Nissan продава европейските си заводи?

Компанията вече търси купувач за центровете в Съндърланд и Барселона

Японският гигант Nissan обмисля продажбата на европейските си заводи заради спадащите продажби в региона и прехода към електрическо задвижване, твърди Bloomberg, цитирайки "добре осведомени източници". Говорител на автомобилния производител каза само, че "на този етап" няма одобрен план за продажба на заводите.

Заводът на Nissan в Съндърланд е един от най-големите в Европа, с капацитет над 450 000 автомобила годишно. Сега там се правят Qashqai и новото поколение на Juke

Според неофициална информация обаче компанията вече търсела купувачи за производствените си бази в Съндърланд, Великобритания, и в Барселона, Испания. Не е ясно дали японците искат да се разделят с единия, или и с двата завода. По-рано тази година те вече взеха решение да изтеглят луксозната си марка Infiniti от европейския пазар, до голяма степен заради задаващите се нови стандарти за емисии в ЕС.   След скандалното отстраняване на шефа на алианса Renault-Nissan Карлос Гон в края на миналата година японската компания регистрира спад в продажбите и драматично свиване на печалбите, които намаляха с 99% за първото полугодие на 2019. Наследникът на Гон Хирото Сайкава бе отстранен и сега от новоизбрания изпълнителен директор Макото Учида се очаква да стабилизира бизнеса, да съкрати чувствително разходите и да подобри отново отношенията с партньора Renault.

След отпадането на търговските мита Nissan може да внася бензиновите си модели в ЕС от Япония, а тук да произвежда само електромобили

Част от вече обявените мерки за преструктуриране включват съкращаването на 12 500 работници по цял свят и префокусиране на усилията към японския, китайския и северноамериканския пазар. В Европа делът на Nissan спадна до едва 2.5%, въпреки че новото поколение на бестселъра Juke може да обърне тенденцията.

Според информацията на Bloomberg в Nissan обмислят да се откажат от производството на автомобили с вътрешно горене в Европа и вместо това да ги внасят от Япония, след като митата отпадат. На Стария континент ще се правят само чисти електромобили като Leaf, което би направило голяма част от сегашния производствен капацитет ненужен.

Освен това Nissan планира да се откаже от моделите, които не носят печалба, и да затвори поделението си за бюджетни автомобили Datsun.

 

fallback
  • #7
    да ги земе рено ... ( преди 5 години )
    па докато ги бастиса съвсем може и да изкара некоя и друга кола!
  • #6
    none ( преди 5 години )
    Очевидно и новият директор на Нисан няма особена представа какво прави, след като се отказва от пазар като европейският на който моделите на Нисан се приемат добре (вярно е че имат сериозна конглокенция от модели на същите платформи от Рено, но все пак), и имат потенциал за растеж, за да се фокусират върху пазари като Китай, където до 10 години ще продават ел. коли само китайски компании, и Северна Америка, където повечето потребители, все още имат лоши спомени от предното поколение на CVT-то им
  • #5
    RD ( преди 5 години )
    На Датсун не им върви и туйто!
  • #4
    113 ( преди 5 години )
    Е вече сигурно знаят :D
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    нИсан, нИсан, аУдИ, поршЕ, джИп, лааада!
  • #2
    112 ( преди 5 години )
    Нисан просто не знаеха какъв автогол ще си вкарат като премахнат Карлос Гон...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Довиждане!
fallback
Последни