fallback

В Аudi отписаха системата quattro

Технологията беше определена като "легенда от миналото"

В Audi са убедени, че системите и технологиите, които преди време са осигурявали успех на компанията, няма да работят и в бъдещето. За това какви промени очакват марката, разкри новият директор по продажбите и маркетинга Хилдегард Вортман пред Automotive News Europe.

Вортман дойде в Audi през лятото, след като преди това работеше в BMW. Тя е на мнение, че компанията ще започне да създава легенди на бъдещето, тъй като тези от миналото вече не работят.

"Най-добрият пример за това е системата quattro. Тя свърши своята работа, но вече не е толкова ефективна", коментира Вортман. А на въпроса "Коя ще бъде легендата на бъдещето?" тя посочи кросоувъра e-tron (на снимките).

Този модел беше представен преди година, като се задвижва от два асинхронни двигателя - по един на всяка ос. Тяхната съвкупна мощност е 408 к.с., които се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 95 кВт/ч. Пробегът с едно зареждане 400 км.

Вортман допълни, че нейната идея е марката Audi да бъде подмладена, като се залага на модерни и прогресивни технологии. Тая беше категорична, че компанията трябва да върви напред към електрификация на моделната си гама, а не да гледа към миналото, в което остават познатите двигатели с вътрешно горене.

Снимки: Audi

fallback
  • #10
    333 ( преди 5 години )
    Когато масово въведат приемлив като цена начин за производство на електроенергия в световен мащаб, тогава т.нар. електрически коли ще станат някаква алтернатива. Дотогава всичко е лъжа, маркетинг и начин тарикати като Мъск да си пълнят джобовете.
  • #9
    нико ( преди 5 години )
    "Защото ДВГ може да аварира след няколко часа работа на празен ход" Tи сериозно ли си го напиал това?ДВГ и специално дизелов мотор е 100 пъти по надежден от батериите.Автономен си, може да си планираш и пътя и разхода и винаги може да си сложиш туба с нафта в багажника или някой да ти докара ако си изпаднал в ситуация.
  • #8
    TSLA ( преди 5 години )
    Никой не тръгва на дълъг път без гориво/ток зимата. С едни останали 50кВтч имаш цял любовен уикенд на климатик в колата. Ако нямаш допълнителна печка на гориво в стандартната си кола и закъсаш зимата, е проблем. Неслучайно в Скандинавия повечето имат. Защото ДВГ може да аварира след няколко часа работа на празен ход. Топленето на работещ двигател е ефективно колкото да палиш камина с долари.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Батериите постоянно се развиват докато пушека на дизела си е все така отровен. Въпрос на време е да имаме батерия която не се възпламенява при удар, има 2но по висок капацитет ниска цена и тегло. Двг е стигнал на предела на еволюцията си и всякакви нови подобрения само оскъпяват подръжката му. Хората ще преминат на ел коли не защото искат или им харесват а защото ще е много по евтино
  • #6
    Георги Ж. ( преди 5 години )
    За съжаление автомобилните компании са под голямо политическо влияние за намаляване на СО2 емисиите. Към момента батериите са им вид алтернатива за покриване на емисиите.Всеки използва мобилен телефон и знае колко му издържа същата батерия. И какви са последствията при неизправност на 100гр. Батерия. В 1 автомобил има вложени няколко стотин килограма ли- йон батерия. Вярно е че всеки сам ще реши за такава покупка но е нужно и да се знае какви са негативите от използването им.
  • #5
    //// ( преди 5 години )
    И акто попаднеш в едно зимно задръстване някъде по нашите любими пътища и си до там. Съгласен съм, че двг рано или късно ще изчезне, но все още ел.колите не са на необходимото ниво за основна семейна кола.
  • #4
    а и батериите ... ( преди 5 години )
    се развиват с все по-бързи темпове! Ех, да не беше световната петрол-мафия ...
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    разбира се че двигател на всяка ос, а скоро и 2 двигателя на ос (Тесла plaid) е бъдещето. Няма нужда от сложни диференциали които да предават въртящ момент между осите, няма нужда кардан който да минава през дължината на купето. Напълно независимо задвиждане на 2те ос-и. Най-хубавото е че сложността на автомобила се намалява и частите които се износват също.
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Георги Ж - карай каквото смяташ, че е бъдещето и не ни обяснявай глупости.
  • #1
    Георги Ж. ( преди 5 години )
    За съжаление този тип задвижване с тези батерии не е бъдещето.Ли-йон батерии са огромен проблем ако се загреят и почнат да горят. А това неизбежно с стареенето на автомобилът ще се случи.Ще има 100% щета на автомобилът. Няма гасене с нормални пожарогасители и е много отровно.
fallback
Последни