Когато говорим за AMG, обикновено се сещаме за голяма мощност и напълно адекватен брой цилиндри и работен обем. Такъв е случаят и с актуалния модел С63, който се задвижва от подобаващо потентен V8.
Според английското сп. Autocar скоро осемте цилиндъра ще останат в историята. Предполага се, че когато новото С63 дебютира през 2022 г., то ще използва хибридната версия на четирицилиндровия двигател M139, използван в момента от AMG A45 S с 421 к.с. Още отначало той е проектиран да бъде вграждан напречно и надлъжно, както и да работи в хибридна система. Едва ли ще е трудно от него да бъдат извлечени над 500 к.с., което ще отговаря на мощността на актуалния модел с осем цилиндъра. Вероятно това ще бъде извършено с електрически бууст, подобно на моделите 53 на AMG с монтиран в предавателната кутия стартер.
Вероятно осемцилиндровият агрегат ще липсва на мнозина, но в материала на списанието се отбелязва, че теглото в предната част на автомобила ще бъде намалено, независимо от добавянето на електромотор. В момента М139 тежи 160 кг, а М177 (V8) – повече от 200.
Разбира се, в момента това е само предположение, но логиката е лесна за разбиране – намалени емисии на гамата, инженерна връзка с хиперавтомобила AMG One чрез хибридната технология, подобрена динамика с намаленото тегло.
Снимка: Mercedes-Benz