fallback

България е готова да удвои държавната субсидия, за да получи завода на VW

Заради нахлуването на турски войски в Сирия концернът замрази решението си за новото предприятие

За да осигури договора за новия завод Volkswagen, България е готова да удвои субсидиите, които предлага, пише в ексклузивен материал във вторник вечер германският всекидневник Frankfurter Allgemeine Zeitung. 

"Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро, 250 до 260 милиона евро", заяви бившият държавен глава Росен Плевнелиев пред F.A.Z. В момента Плевнелиев е председател на Автомобилен клъстер България и лобира активно в полза на страната си. 

България предлага на VW голяма индустриална зона извън столицата София, близо до летището. Бившата фабрика на стоманодобивна компания принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Българският премиер Бойко Борисов обеща на Volkswagen да покаже, че ще бъде "най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света". Премиерът се позова на добрите условия за германските инвеститори и много ниските данъци. 

Германският автомобилен производител вече създаде свое турско подразделение в западния град Маниса в началото на октомври, с което постави основите за начало на производствената си дейност в Турция. Въпреки това, противоречивите решения на президента Реджеп Ердоган (най-вече навлизането на турски войски в съседна Сирия) и негодуванието срещу тях в Брюксел разколебават компанията. 

"Решението за построяването на нов завод беше отложено от Управителния съвет“, посочват от VW. "Следим отблизо ситуацията и сме притеснени за настоящото развитие“, допълват още те. 

Още по темата - четете в Dnes.bg

Снимка: Архив

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    каква квалификация се изисква това да не е фабрика на амг един човек един двигател или пет човека да сглобяват един автомобил за една седмица
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Основното за да не дойдат ФВ,е липсата на квалифицирана работна ръка. За производството на автомобили се изисква такава,а не завършено с мъка и заради субсидий средно образование пък в междуушното пространство пълна празнота. Това са горе долу фактите основно.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    гладна кокошка просо сънува
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    "Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро, 250 до 260 милиона евро", заяви бившият държавен глава Росен Плевнелиев. Тоя като какъв се явява и откъде ги е намерил тези милиони? Не е на държавна служба, уж няма нищо общо с политиката вече, а продължава да раздава народна пара. Докато беше пРезидент думата не му чувахме, а сега не млъква да дрънка глупости. Ако някой трябва да обещава нещо, това са управляващите, а не някакъв бивш.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    инвестиционния проект включва и безплатен терен както и безплатна работна ръка и никакви данъци важното е някакви мишеници да дойдат
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Те уж ще инвестират, а ние ще им даваме стотици милиони?! Нещо не я разбирам тази работа? Разбирам да има някакви облекчения или нещо друго, а то понеже сме много богати пари ще даваме, за да идват у нас. Другото нещо е, че бат Разбойко продължава да им предлага терени на негови приближени, вмвсто ФВ сами да си решат къде искат да произвеждат. Значи народа ще плаща да дойдат евентуално, а далаверата е пак за мутрата. Не се наяде тоя...
  • #2
    Дедо ( преди 5 години )
    Абе може да се окаже, че Реджеп ще ни направи добра услуга. А да видим.
  • #1
    .. ( преди 5 години )
    Дори да я утрои, ФВ пак няма да дойдат тук. И защо да го прави...Кой ще ги работи тези коли? Кой ще гарантира икономическа стабилност?Дори да се откажат от Турция, пак няма да дойдат тук, каквито и да са, не са ***.
fallback
Последни