Марката Denza бе основана от Daimler и BYD през 2010 г. специално за Китай. В момента под нея се продава само един модел - електрическият седан Denza 500, създаден на базата на стария Mercedes-Benz B-Class. Непретенциозната четиривратка няма голям успех сред потребителите - през 2018 г. от нея са продадени само 1974 бройки, което са трохи за местния пазар. Кросоувърът Denza X трябва да коригира ситуацията с продажбите. Брандът представи едноименния концепт през лятото, а сега разсекрети производствената версия.
Кросоувърът като цяло запази външния вид на своя предшественик, разликата е само в детайлите. Така вместо камери се появиха традиционните външни огледала, вместо "вдлъбнати" дръжки на вратите бяха монтирани обикновени, броните също бяха сменени, а оптиката стана по-проста. Между другото, Denza X беше "измислен" в дизайнерския център на Mercedes, за което германската марка не пропусна да съобщи: табелки с надпис Styled by Mercedes-Benz са поставени върху предните калници.
Размерите на кросоувъра не бяха обявени от Denza, но по-рано Министерството на промишлеността на КНР разкри характеристиките на серийния модел. Denza X е дълъг 4890 мм, широк 1950 мм, висок 1725 мм , а междуосието му е 2820 мм. Тоест, по размери той почти напълно съвпада с последното поколение на кросоувъра BYD Tang, който е с 20 мм по-къс, а останалите показатели са идентични. Очевидно, Denza X и BYD Tang са роднини.
Интериорът на серийния модел не беше показан. Публикувани обаче бяха стоп кадри от видео, което демонстрира изпитанията на тестовия модел. Съдейки по тях, Denza X има виртуален приборен панел, както и мултимедийна система с голям сензорен екран, който може да се завърти на 90 градуса. Последното го има и в BYD Tang. Подобно на Tang, Denza X ще се предлага и в 7-местен вариант.
Кросоувърът Denza ще се предлага на местния пазар в две версии - плъг-ин хибрид и напълно електрическа. По предварителна информация, задвижващата система е взета от BYD Tang. Хибридният Denza X е оборудван с 2-литров четирицилиндров турбо двигател BYD487ZQB с мощност 192 к.с. и два електромотора (150 коня на предния и 245 коня на задния мост), като ускорява от място до 100 км/ч за около 5 сек. Втората версия има електрически мотор BYD-2018TZ-XS-A с мощност 245 к.с., който осигурява пробег от над 500 км, но изчислен според остарелия цикъл NEDC.
Снимки: Производителят