Марката Infiniti обяви, че се изтегля от пазарите в Европа и Австралия, за да се съсредточи върху тези в Китай и САЩ. Този ход обаче, поне засега е неуспешен, тъй като на основния пазар за команията - този в Щатите, положението изглежда катастрофално, съобщава Car and Driver.
Годишните продажби в Китай така и не могат да достигнат границата от 30 000 бройки, като непрекъснато падат. В САЩ най-успешната година за Infiniti беше 2017 г., когато марката завърши с реализирани 153 415 нови коли. През следващата 2018 г. резултатът беше подобен - 149 280 автомобила, но през тази нещата се развиват много лошо за премиум-бранда.
За първите 9 месеца Infiniti е продала 87 934 нови коли, което е спад с 16,5%, а само за септември нещата са наистина катастрофални - 7031 автомобила, което е с 43,9% по-малко от същия месец на 2018 г. Намалението е отчита при всички модели на марката, с изключение на флагманския всъдеход QX80, който през тази година е увеличил продажбите си с 6,2% - до 14 203 бройки.
В американския премиум-сегмент по-малко от Infiniti от директните конкуренти продават единствено Lincoln (78 752), Volvo (77 425), Jaguar (22 432) и Genesis (14 910), но при всички тях се отчита положителна динамика - съответно +4,6%, +4,4%, +7,1% и +67,4%. А Lexus, с който марката Infiniti стъпи едновременно в Щатите през 1989 г., за 9 месеца е продал 209 551 автомобила (-1,9%). При Acura - премиум марката на Honda, резултатът е 112 813 (-1,5%), докато лидер в сегмента е Mercedes-Benz – 248 766 (-0,7%).
Снимка: Infiniti