fallback

Да надминеш себе си: тестваме новата Kia XCeed

Eто една кола с чара на малък SUV, но без основните му минуси

Само преди двайсетина години корейска кола означаваше нещо неугледно, евтино и купено само защото не си успял да събереш пари за по-прилична марка. Днес Hyundai-Kia е един от петте най-големи производителя в света, и покрива всички важни умения на модерния автомобилен гигант - от луксозните модели през състезателните коли до електрическото и водородното задвижване. Всъщност трябва да се поправим - отмята всички, освен едно.  

АКО ИМА НЕЩО, В КОЕТО корейците не ги бива особено, това е измислянето на имена. Спомнете си за Sephia, Actyon, Terracan, Musso или Korando. Даже Ceed, най-важният модел на Kia за Европа, е всъщност съкращение от абсолютно нелепото "Community Europe - European Design". Но сега в Kia най-после са налучкали правилния подход. Добавили са само една буква, и са получили XCeed - като английската дума за "надминавам". Без съмнение звучи много по-добре. Единственият въпрос е дали името отговаря и на съдържанието.

Снимки: КОЛЕЛА

Ако се интересувате с какво точно XCeed надминава Ceed, отговорът е - с три пръста. Разликата между тази кола и обикновения хечбек е по-малко от пет сантиметра на височина. И половината от това всъщност идва от по-големите колела. Задвижване на четирите колела няма и не се предвижда да има. Защо тогава е цялото усилие?

ОБЯСНЕНИЕТО Е МНОГО ПРОСТО и идва от едно проучване каква е най-важната причина за клиентите да си купят автомобил в този клас. Няколко процента посочват динамиката, няколко държат на практичността и на надеждността. За 62 на сто от запитаните основният фактор за избор на автомобил е дизайнът.

 

Kia XCeed 1.4 T-GDI

140 к.с. максимална мощност

242 Нм максимален въртящ момент

9.4 секунди 0-100 км/ч

Тъкмо това е XCeed - упражнение по дизайн, което да превърне и без това симпатичния хечбек в истински обект на желанието. Всички задължителни елементи са налице - по-агресивни очертания, по-големи джанти, пластмасови укрепители по праговете за приключенска нотка... На практика от Kia са направили автомобил с чара на малък SUV, но без минусите - драстично по-висока цена и влошено пътно поведение.

КАКТО КАЗАХМЕ, XCEED идва само с предно предаване, така че няма да заплени ловните дружинки. От друга страна обаче, максималният просвет от 184 милиметра е доста над средното за сегмента и ще ви даде повече увереност в борбата с Агенция пътища.

По-големите джанти обикновено означават доста повече друсане. Инженерите на Kia обаче са се справили с това, като са заменили гумените тампони на предното окачване с хидравлични амортисьори. В резултат XCeed е достатъчно твърд, за да се държи нахакано в завоите, но и достатъчно комфортен дори и при легнали полицаи и дупки.

НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ в Марсилия успяхме да покараме три от четирите варианта за задвижване. Дизел с обем 1.6 и със 136 коня е послушно и пестеливо работно конче, но му липсва рафинираност. Върховият 1.6 турбобензин ни се струва твърде скъп, а 204-те му коня - до голяма степен излишни. Много повече ни допадна по-достъпният 1.4 бензин със 140 коня. С него колата е приятно пъргава и в същото време може да ви вози гладко и тихо по магистралата. Освен това се комбинира със 7-степенния автоматик с двоен съединител на Kia, който се представя съвсем прилично.

Въпреки това очакваме най-голям интерес да предизвика тъкмо моторът, който не успяхме да тестваме - еднолитровият турбобензин със 120 конски сили и 172 нютонметра въртящ момент. Като съотношение между цена, динамика и икономия това е най-разумният избор.

XCEED E НА СЪЩАТА ПЛАТФОРМА и със същото междуосие като Ceed, но е по-дълъг с почти 9 сантиметра. Разликата идва почти изцяло за сметка на задницата, което обяснява и доста порасналия багажник - почти 430 литра. Заради почти равния под задната седалка спокойно ще побере трима души.

Интериорът е типичният за Kia напоследък: ергономичен и с качествени материали, но малко консервативен. За да го раздвижат, корейците предлагат доста опции - като например жълтите елементи и шевове в нашия тестов автомобил. Високите версии имат дигитално табло и 10-инчова навигация с гласов асистент и всякакви възможности за свързване.

Камерата за задно виждане е серийна за всички нива, както и светодиодните светлини. Изобщо богатото стандартно оборудване и тук си остава основен коз за Kia, както и седемгодишната гаранция.

ОЩЕ НЯМАМЕ ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЕНИ за България, но очакваме те да са с около две-три хиляди лева над тези на Ceed. Това значи около 36 000 лева за еднолитровия турбобензин и някъде около 55 000 за най-високо оборудваните и най-мощни модели.

Дали по-ефектният дизайн и повишената практичност си заслужват разликата? Пазарът ще покаже. Но от Kia са убедени, че ще продадат повече XCeed, отколкото Ceed хечбек, комби и Proceed, взети заедно.

Още снимки на новия XCeed можете да видите в галерията:

fallback
  • #7
    До тежкарите ( преди 5 години )
    Абе карайте си БМВ 3-ка 2002-ра и не се изказвайте
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    #5 Викаш друго си е немски "премиум" нов внос!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Колата е доста хубава, но да си вземаш такова и да няма 4х4 за мен е глупаво. Всъщност явно модата го налага и хората я следват, а не гледат практичността. Нищо не се каза за разхода при представянето на колата, а това е важен показател. Подозирам, че ще е по-висок и няма начин друго да е. Управлението със сигурност, както и поведението на пътя ще е по-лошо от нормалния Сийд. Няма как да е друго при по-висок просвет,височина и център на тежестта.Единствен + по-голям багажник и височина на седене
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Били се учили от Фолк с Ваген. Ххахахаха по-голям виц не бях чувал! Погледни от къде и как са почнали. Кой им е давал двигатели,шасита,платформи,поточни линии и с помоща на кои са си построили първите заводи. А това, че служители преминават от една в друга компания е нормално и при всички го има. Все едно от БМВ някой, като го привлекат във Ферари да кажеш, че италианците се учат от немците. Смешен си *** с поредните си мозъчни диа-рии.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако не са VW, KIA нямаше да има от кой да се учат. Ако не беше немската автомобилна индустрия, корейците нямаше от кой да изтеглят опитни мениджъри. Разбира се, трябва да им се покаже нужното уважение, защото се справят отлично.
  • #2
    bg ( преди 5 години )
    добър дизайн
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Да го издуха VW
fallback
Последни