fallback

Да надминеш себе си: тестваме новата Kia XCeed

Eто една кола с чара на малък SUV, но без основните му минуси

Само преди двайсетина години корейска кола означаваше нещо неугледно, евтино и купено само защото не си успял да събереш пари за по-прилична марка. Днес Hyundai-Kia е един от петте най-големи производителя в света, и покрива всички важни умения на модерния автомобилен гигант - от луксозните модели през състезателните коли до електрическото и водородното задвижване. Всъщност трябва да се поправим - отмята всички, освен едно.  

АКО ИМА НЕЩО, В КОЕТО корейците не ги бива особено, това е измислянето на имена. Спомнете си за Sephia, Actyon, Terracan, Musso или Korando. Даже Ceed, най-важният модел на Kia за Европа, е всъщност съкращение от абсолютно нелепото "Community Europe - European Design". Но сега в Kia най-после са налучкали правилния подход. Добавили са само една буква, и са получили XCeed - като английската дума за "надминавам". Без съмнение звучи много по-добре. Единственият въпрос е дали името отговаря и на съдържанието.

Снимки: КОЛЕЛА

Ако се интересувате с какво точно XCeed надминава Ceed, отговорът е - с три пръста. Разликата между тази кола и обикновения хечбек е по-малко от пет сантиметра на височина. И половината от това всъщност идва от по-големите колела. Задвижване на четирите колела няма и не се предвижда да има. Защо тогава е цялото усилие?

ОБЯСНЕНИЕТО Е МНОГО ПРОСТО и идва от едно проучване каква е най-важната причина за клиентите да си купят автомобил в този клас. Няколко процента посочват динамиката, няколко държат на практичността и на надеждността. За 62 на сто от запитаните основният фактор за избор на автомобил е дизайнът.

 

Kia XCeed 1.4 T-GDI

140 к.с. максимална мощност

242 Нм максимален въртящ момент

9.4 секунди 0-100 км/ч

Тъкмо това е XCeed - упражнение по дизайн, което да превърне и без това симпатичния хечбек в истински обект на желанието. Всички задължителни елементи са налице - по-агресивни очертания, по-големи джанти, пластмасови укрепители по праговете за приключенска нотка... На практика от Kia са направили автомобил с чара на малък SUV, но без минусите - драстично по-висока цена и влошено пътно поведение.

КАКТО КАЗАХМЕ, XCEED идва само с предно предаване, така че няма да заплени ловните дружинки. От друга страна обаче, максималният просвет от 184 милиметра е доста над средното за сегмента и ще ви даде повече увереност в борбата с Агенция пътища.

По-големите джанти обикновено означават доста повече друсане. Инженерите на Kia обаче са се справили с това, като са заменили гумените тампони на предното окачване с хидравлични амортисьори. В резултат XCeed е достатъчно твърд, за да се държи нахакано в завоите, но и достатъчно комфортен дори и при легнали полицаи и дупки.

НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ в Марсилия успяхме да покараме три от четирите варианта за задвижване. Дизел с обем 1.6 и със 136 коня е послушно и пестеливо работно конче, но му липсва рафинираност. Върховият 1.6 турбобензин ни се струва твърде скъп, а 204-те му коня - до голяма степен излишни. Много повече ни допадна по-достъпният 1.4 бензин със 140 коня. С него колата е приятно пъргава и в същото време може да ви вози гладко и тихо по магистралата. Освен това се комбинира със 7-степенния автоматик с двоен съединител на Kia, който се представя съвсем прилично.

Въпреки това очакваме най-голям интерес да предизвика тъкмо моторът, който не успяхме да тестваме - еднолитровият турбобензин със 120 конски сили и 172 нютонметра въртящ момент. Като съотношение между цена, динамика и икономия това е най-разумният избор.

XCEED E НА СЪЩАТА ПЛАТФОРМА и със същото междуосие като Ceed, но е по-дълъг с почти 9 сантиметра. Разликата идва почти изцяло за сметка на задницата, което обяснява и доста порасналия багажник - почти 430 литра. Заради почти равния под задната седалка спокойно ще побере трима души.

Интериорът е типичният за Kia напоследък: ергономичен и с качествени материали, но малко консервативен. За да го раздвижат, корейците предлагат доста опции - като например жълтите елементи и шевове в нашия тестов автомобил. Високите версии имат дигитално табло и 10-инчова навигация с гласов асистент и всякакви възможности за свързване.

Камерата за задно виждане е серийна за всички нива, както и светодиодните светлини. Изобщо богатото стандартно оборудване и тук си остава основен коз за Kia, както и седемгодишната гаранция.

ОЩЕ НЯМАМЕ ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЕНИ за България, но очакваме те да са с около две-три хиляди лева над тези на Ceed. Това значи около 36 000 лева за еднолитровия турбобензин и някъде около 55 000 за най-високо оборудваните и най-мощни модели.

Дали по-ефектният дизайн и повишената практичност си заслужват разликата? Пазарът ще покаже. Но от Kia са убедени, че ще продадат повече XCeed, отколкото Ceed хечбек, комби и Proceed, взети заедно.

Още снимки на новия XCeed можете да видите в галерията:

fallback
  • #17
    Споко ( преди 5 години )
    Лапето верва на клипчета на други лапета в тубата. Откъде да знае че в официален сервиз малкия сервиз трудно слиза под 200, а големия е 300 плюс. И това дизелчета под 2 литра. Цифрите са за три бранда - пежо, рено и шкода за нови дизели. Че тя пълната синтетика в официален сервиз за 5 литра е 70 лева.
  • #16
    анонимен ( преди 5 години )
    В Дару кар няма такава цена на обслужване 160 лв. който твърди обратното е пълен лъжец! Обадете се и питайте, а не да дрънкате глупости и да пущате измислени клипове и др. простотии. Обаждате се по телефона и ви казват точно колко струва според модел, двигател, години, малко или голямо обслужване и т.н. Гарантирам, че цена под 500 лв. НЯМА! А 160 лв. ще ви ги вземат само да ви кажат добър ден. Не се излагайте да пишете простотии и да заблуждавате хората!
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    Ало киа.бг, чакаме новото еНиро има достатъчно сийдове, та така докато някой спират (БМВ и3) други пускат електрички - ама то какви са ви телефоните телевизорите немски ли японски ли - в кой свят живеете въобще?
  • #14
    анонимен ( преди 5 години )
    БВМ X3 сега е 6 годишно - 1000 лв. гаранционна подръжка преди няколко години просто бях с един приятел (масло и филтри). На моята Киа която няма и година на официалния сайт за 10 години стандартна подръжка е 2528 лв. А иначе ако ви се струва скъпа - Киа както и Тойота имат по 3 нива - 3-то е с всички екстри. Да има ауди за 60к - е да бе брат ама като сложиш екстрите и стана 100к а?
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    Тази Киа определено е доста надценена. При положение че обикновения Сиид с ГТ *** ниво е с аналогично оборудване и е близо 10к надолу. Тия цени по 160 лв за обслужане са само за коли слезли от производствно от поне 3 години. Тоест дори последните вече са извън гаранция. Иначе гаранционно обслужване за Ф30 2.0Д е около 800лв. Х-а с 4х4 сигурно ще гони 1к. Отделно от над 10 години БМВ страдат от верига и се сменя на 80-100к км за 2к+ за 4 цил и около 3к за 6. Bri4ka-та има клип по въпроса
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Имам предвид на коментарите под клипа на дизи райдърс
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    А коментарите отдолу прочете ли ?
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Кия-та я вземаш нова с 8 г.гаранция, а немския "премиум" го вземаш тъкмо когато започват лека-полека да се обажда това-онова и започваш с големите разходи по ремонти и поддръжка. Немеца не е глупав, че го е продал, но същото не може да се каже за бай Ганьото, който си мисли, че си е купил премиум. Кой е *** се вижда ясно! Тоя с Киа или този с новия внос? Трябва обаче да не си глупав, за да го разбереш...
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Не само тях, ами и ВАГонегките ще ги отнесе скоро.
  • #8
    Оги ( преди 5 години )
    Киа отдавна отнесе франсетата и жабетата
fallback
Последни