Мнозина биха се изненадали да научат, че в Мексико официално се е произвеждал суперавтомобилът Lamborghini Diablo, макар и в доста странен и необикновен вариант. Автор на това творение е Automoviles Lamborghini Latinoamérica SA, която през 1995 г. получава разрешение от Automobili Lamborghini SpA, по това време контролирана от Майкъл Дж. Кимбърли, за производство и продажба на суперавтомобили Lamborghini в Мексико и във всички държави от Латинска Америка, включително Карибските острови.
На Lamborghini Latinoamerica SA също така е разрешено да създаде ограничена серия от специални модели, ориентирани към състезания, и дори свой собствен. Така се появява Lamborghini Coatl, разработен на базата на Diablo, който е уникален ръчно изработен продукт, създаден според изискванията на конкретни клиенти. Въпреки че Coatl не е продукт на италианската компания Lamborghini, той е разработен с нейното разрешение.
Воланът за Lamborghini Coatl е създаден ръчно, според захвата на бъдещия собственик. Педалите и шофьорската седалка също са направени по поръчка, за да отговарят на параметрите на клиента. При направата на седалката се вземат предвид не само височината на бъдещия собственик, но и теглото му.
Друга особеност на мексиканското Lamborghini е цветът на екстериора и интериора. Боята за каросерията се смесва по специална рецепта, която прави всеки Lamborghini Coatl уникален и нито един от тях не прилича на друг. Тялото е покрито с до 14 слоя боя, за да се създаде необходимата дълбочина на цвета.
Кожата, използвана за интериора, също е боядисана според изричните изисквания на клиента, а инициалите му са гравирани върху волана. Собственикът също така може да си поръча и стелки със собствените инициали.
Каросерията е направена от въглеродни влакна и местен материал, наречен Epoxica, разработен от Aereo-Astonautico. Сред опциите са секвенциална скоростна кутия, по-здрави дискови спирачки или двойно турбо.
Първото нещо, което хваща око във външния дизайн на автомобила, са двата големи въздухозаборника до арките на задните колела. Те подават въздух както на двигателя, така и на задните спирачки. Отпред се вижда голям спойлер и два въздухозаборника за охлаждане на предните спирачки. Цялата предна част представлява едно цяло с интегрирани въздухозаборници в капака, напомнящи стила на Ferrari F50.
Оригиналните предни фарове са покрити с прозрачно стъкло, а на покрива е инсталиран още един въздухозаборник, чиято цел е да вкарва въздух в двигателния отсек. Подобно решение е използвано в Lamborghini Diablo SV и лимитираната серия Diablo GT.
Отзад супервтомобилът изглежда още по-впечатляващ. Задната броня със сложна форма крие двойните ауспуси, вградени в лявата и дясната част. Задните светлини, всъщност, са подобни на тези, използвани от Lexus, и не се отличават с особена елегантност. Има и огромен спойлер с оригинална конструкция. Въпреки толкова радикалните промени в екстериора и интериора, 17-инчовите джанти са стандартни, заимствани от Diablo SE30.
Проектирането и направата на първия Lamborghini Coatl, който е показан за първи път през 2000 г., отнема четири години. Тогава моделът се нарича Lamborghini Eros 2000. Времето обаче си заслужава. Суперавтомобилът не само изглежда много готин, но и има невероятни динамични характеристики.
Максималната скорост е 385 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч отнема само 3,54 сек. Тези параметри са достигнати с увеличаване обема на двигателя 6,3 литра и мощността до 635 к.с. За да се справи с увеличената мощност, шасито е подсилено с вложки от хром-молибденова стомана.