fallback

Нова технология на Audi предупреждава шофьорите

Задните светлини на автомобилите показват съобщения за опасности на пътя

Audi беше сред пионерите в областта на LED и лазерните технологии, и явно не смята да забавя темповете. По време на  Международния симпозиум по автомобилно осветление германската компания обяви плановете си за въвеждане на новата технология Digital OLED.

Създадена в рамките на еволюцията на OLED оптиката, която беше въведена за първи път в TT RS през 2016 г., тази технология позволява създаването на потребителски решения за осветление. Това става възможно благодарение "разделянето на OLED източниците на светлина в много по-голям брой сегменти, намиращи се под индивидуално напрежение." За сравнение, модерните OLED лампи на Audi се състоят само от 4 различни сегмента.

Новите източници на светлина могат да се състоят от над 50 сегмента, които да се активират при необходимост и да се настройва яркостта им. В резултат на това Audi твърди, че дизайнерите ще могат да "произвеждат най-разнообразни решения за осветление, използвайки едно и също оборудване".

Audi не навлезе в детайли за плановете си, но отбеляза, че Digital OLED технологията позволява на автомобилите да показват съобщения на останалите участници в движението чрез задните си светлини. Например, компанията заяви, че може да използва символи, за да предупреди други водачи за предстоящи опасности като заледявания или задръствания.

Тази информация може да бъде изпратена до автомобила с помощта на Car-to-X технологията и след това да бъде предадена на други участници в движението чрез задните светлини. Audi показа няколко възможни символа за предупреждение, включително ъглови и хоризонтални линии, както и предупредителен знак във формата на триъгълник.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    То много хубаво да се включват аварийни при рязко спиране ама аз така спрях в бронята на този пред мен - видях че спира , натиснах спирачка ака като нямам ай би ес.Резултата е 100лв. глоба.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Колега, при новите коли, при ряако спиране при някои модели се включват аварийните а при други (Ауди, БМВ и МБ и Порше съм виждал) - почват да им мигат стоповете. Много е вероятно да не ги виждал, но в Германия по магистралите се забелязват (ако има някое рязко спиране). Така че, тази тъпотия да ми изписва или рисува нещто е колко да вземат някои лев от баламурници. Отделно, на каква дистанция трябва да си, че да видиш какво ти рисува? От 50м, номера му едва ще прочетеш.
  • #4
    .. ( преди 5 години )
    Напълно съм съгласен с колегата по-долу. Ще "четеш" колата пред теб щото друга работа си нямаш.Тотална безумица е това "изобретение", сегашните стопове с какво са по-лоши? Всеки, с макар и малко опит зад волана знае, че в критични ситуации спирачката се натиска рязко и време за предупреждение няма.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    а най важния знак с трите пръста
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти да не си Ванга да виждаш какво става пред колата отпред?
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Глупости..... няма да си гледам пътя, ми на ауди-то задните свтлини и да разчитам на заспата дето го кара да ме предупреждава.
fallback
Последни