fallback

Колко време може да се кара, след като светне лампата на маслото?

До голяма степен зависи и от това в какъв цвят сигнализира индикаторът

Дори в условията на редовно обслужване на автомобила неговият собственик може да попадне в ситуация, при която само 500 км след излизането от сервиза, лампата за ниско налягане на маслото светва. Някои от шофьорите веднага отиват да си купят масло и доливат, а други се отправят към сервиза. Има и трети, които продължават да карат. Какво е правилното решение в случая?

Жълто или червено

При намаляване на нивото на масло, на приборния панел може да светне сигналната лампа в жълто или червено. Не всички обаче знаят, какво точно означава всяка от тях. Жълтата съобщава за намаляване на нивото на 1 литър, а червената - за падането му до критично ниво (или за друга повреда). Датчиците на двете сигнализации работят отделно един от друг.

Обичайно бензиновите двигатели се нуждаят от по-малко масло от дизеловите и ако собственикът на автомобила го кара спокойно, без резки ускорения и големи натоварвания, жълтата лампичка може да не светне дори след 10 000 км пробег.

Жълт сигнал

Ако на датчика се активира жълтата светлина, то това не е критично за двигателя. Триещите се детайли на мотора са достатъчно защитени, но пък не е излишно по възможност да се долее масло. След като то намалее под критичното ниво, лампата ще светне в червено, а това не бива да се игнорира.

Червен сигнал

Ако на датчика се появи червен цвят, нивото на масло вече е под минимума. Тогава започват проблемите в работата на двигателя. Което означава само едно - съвсем скоро ще започне "маслен" глад, което е много вредно за самия агрегат. В най-краен случай можете да изминете около 200 км, след което задължително трябва да долеете течност. 

По-добре обаче е да спрете колата и да потърсите помощ, защото червена светлина може да означава и други проблеми, освен рязко спадане на нивото. Сред тях е повреда в маслената помпа, например, или някаква друга причина за падане на налягането. Работата с недостатъчно масло със сигурност ще повреди двигателя, така че по-добре той да бъде изключен.

fallback
  • #8
    Цветан Тодоров ( преди 4 години )
    Това незнам от къде го преписвате но не е точно така. Жълтата лампа за ниво на маслото,ще продължи да си свети само тя,дори и нивомерната щека да не отчита никакво наличие на масло. Червената лампа е единствено и само за налягане на маслото.Двата датчика нямат общо един с друг. Затова дайте да разграничим нещата.
  • #7
    Четете ги тия книжки ( преди 4 години )
    .... жълтата е за НИВО, червената за НАЛЯГАНЕ.....
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Едно време "смотаните" Лади и Москвичи (на които ни отгледаха и се научихме да караме и вършеха работа ,не пушеха сажди и в градовете се дишаше) имаха манометри за налягане на маслото!На това му викам показание на което може да се вярва!Сега с тези датчици за налягане с лампа ,нагласени да светват под една определена стойност (обикновено 1 - 1.5 бара) чувай ую!Светне ли веднага гасете и спирайте,че не се знае дали няма да го събирате в кофа, матора (барабар с турбото,ако има)!
  • #5
    Пробвал ( преди 5 години )
    Преди 4 години на изхода на Бургас ми светна червена, карахме до София много внимателно и на Църна маца двигателя се смля. Винаги спирайте при червена, нищо че пише, че още може. Успех.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Хахахах, основна снимка - километраж на БМВ, долната снимка километраж на Ауди :D :D :D : D
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Махате лампичката и си пожелавате нещо хубаво
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Предполагам автора е имал предвид немските таратайки на които, като нови им светва лампата на Аладин след няколко хил.км.пробег,а след 10 000 лампата узрява и става червена.
  • #1
    Разбирачев ( преди 5 години )
    "...жълтата лампичка може да не светне дори след 10 000 км..."Карам таратайката като че ли съм я откраднал. За 10000 км маслото пада с половин чертичка. Лампата няма да светне скоро - не и докато не започне да гори масло.
fallback
Последни