fallback

Ще изчезнат ли търговците на автомобили?

Ролята на дилърите намалява, но производителите трудно ще се справят без тях

Специалистите от консултантската компания KPMG проведоха проучване сред водещи топ-мениджъри от световната автомобилна индустрия, като 82% от тях са на мнение, че професията "дилър на нови автомобили" ще изчезне или ще бъде трансформирана.  Очакванията са до 2030 г. най-късно сегашните шоу-румове и техните мениджъри да отидат в историята, а колите да се продават без посредник - чрез интернет.

Ясно е, че това ще позволи на производителите да реализират по-високи печалби, защото няма да има посредник. Самите дълъри също са на мнение, че времената се променят непрекъснато и не отричат, че потребителят прекарва доста време в интернет при избора на нов автомобил. 

Търговците обаче смятат, че брандовете няма да могат да се справят без тях, а причината е, че нито един производител не произвежда коли, които са готови за продажба веднага след слизането им от конвейера. Автомобилите се нуждаят от пред-продажбена подготовка и едва ли компаниите, които ги произвеждат, биха се заели с нея.

Част от големите производители вече експериментират с нови форми на продажба, но нито един от тях не се е отказал напълно от търговската мрежа. Корпорации като Daimler и Volkswagen, например, подготвят моделите си за директна продажба, като оставят на дилърите само подготовката на автомобила за предаване на клиента срещу фиксирана комисионна - от 250 до 400 евро. Самият търговец обаче няма как да бъде изваден от тази верига.

Дилърите са много важни и при излизането на нови модели на пазара. Производителите и импортьорите (компаниите, които внасят автомобилите) ги карат да влагат сериозни средства в построяването на шоу-румове и да търсят нови решения за увеличение на продажбитe. На свой ред дилърите поправят всички грешки на производителя, защото без тях нито продукт на пазара не може да носи печалби.

За самия клиент е без значение дали ще купува от дилъра или от производителя. Купувачите обаче наистина се насочват към онлайн-пазаруването и ще спечели този, който поеме с нето в тази посока. Почти цялата процедура по избор на автомобил вече се изършва във виртуалното пространство, като потребителят не обикаля салони и дилъри, а се запознава с цялата информация от интернет. Това е по-лесно, по-удобно и пести много време. 

Изчислено е, че решението за покупка на автомобил се взима след търсене и четене на информация в продължение на 18-20 часа. След това на клиента му остава само да отиде при търговеца в автосалона и да сключи сделката, без да провежда с него допълнителни разговори. За това помагат и финансовите институции, които онлайн одобряват отпускането на лизинг и оформят цялата документация по сделката.

Всичко това показва, че бъдещите на автомобилните шоу-румове става все по-мъгливо. От една страна, те вече не привличат голям поток от посетители и изпълняват основата си цел - предоставяне на информация за продукта. От друга обаче - преди покупка всеки клиент би искал да види колата наживо и да я покара.

Затова и експертите, участвали в проучването на KPMG, смятат, че дилърите ще останат под някаква форма. Без тях сервизното обслужване на колите е невъзможно, тъй като нито производителите, нито импортьорите биха се захванали с нещо подобно. Самите автомобили стават все по-сложни и те съвсем скоро няма да може да се ремонтират никъде друга, освен в оторизирани сервизи на съответните марки.

Снимки: Auto.Mail

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    ролята на нотариуса е да изповяда една сделка като прави проверка на самоличността на лицето купувач и лицето продавачкато в определени случаи става и гарант по сделката че е спазен закона и има доказателствена тежест пред съда
  • #5
    Кимоното ( преди 5 години )
    От нотариусите също е крайно време да се отървем. В другите държави Нотариуса е по желание. При продаване на автомобил никога. Откъде накъде някакво трето лице, частно на всичко отгоре ще печели пари от финансовите отношения между двама души. В държавата в която живея документа за собственост на автомобил е от хартия. Подписвам се в специално поле, откъсвам тази част и я давам на купувача. Всичко свършва там на тротоара за една минута.
  • #4
    4.20 ( преди 5 години )
    То това е беше ясно, че ще се случи.Дилърите са най-обикновенни прекупвачи, същите *** като брокерите на имоти.На производителите им трябва само собствена сервизна база, другото е виртуална продажба.Защо да плащаш комисионна на някакъв мазен търговец, само защото е незаобиколим при продажбата. В България % печалба на нови коли варира от 5% при Дачия до 20% при Ауди, а при втора ръка продавана от дилърите поне 30%.Първите, който ще го духат са търговците и те го знаят много добре.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    В същото време обаче, гледаш реклама за големи намаления на налични автомобили. Пише провери тук, влизаш и ядец. За вашата оферта ни пишете.......
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    тия съвсем се самозабравили кой ще работи и ще подържа автосалон или шоурум с приход от продажба на автомобил от комисионна от 500 евро и като стане проблем с автомобила по интернет ли ще я връщаш цялата история е постепенно да лишат хората да притежават лично ппс и от правото свободно придвижване всичко друго е алабализми
  • #1
    За новите не знам, н ( преди 5 години )
    в БГ-то т.нар. автомобили с доказан произход и удължена гаранция се продават поне с 10-15% по-скъпо от Германия например! Това важи почти за всички официални вносители, без значение дали са от премиум сегмента или ширпотребата. 20 години ни обясняваха, че "допълнителните" средства били необходими за изграждане на модерна сервизна база - минаха 30 години и нещата си стоят все така!
fallback
Последни