В последно време тунинг компанията Novitec успява да привлече вниманието на медиите с интересни проекти, последните два са доработки на Tesla Model 3 и Ferrari 488 Pista.
Баварските специалисти дискретно са доработили италианската ракета и на пръв поглед нетренираното око трудно би открило кой знае какви разлики с първоначалния вариант на колата. Все пак новите компоненти за каросерията имат основно аеродинамична роля и всеки един от тях е бил подложен на сериозни тестове във въздушен тунел, да се постигне максималната им ефективност.
Оформлението на предницата е посветено на намаляване на аеродинамичното повдигане на колата от насрещните въздушни потоци, отзад се появява нов спойлер на ръба на капака на мотора и т.н.
Серийните джанти на колата са вече история и на тяхно място идват 21-инчови отпред и 22-инчови отзад, изцяло с дизайн на Novitec.
Хидравличното окачване също е ново и благодарение на него клирънсът на 488 Pista е снижен с около 35 мм, а иначе системата позволява и повдигане с 40 мм, като това решение ще е много полезно в неравната битка с дупките по българските пътища.
3,9-литровият V8 на 488 Pista е с две турбини и мощността му е 711 конски сили, а максималният въртящ момент – 770 Nm. След намесата на Novitec мощността е вече 791 конски сили, а въртящият момент е отскочил на 898 Nm. С оглед на отличната динамика на автомобила промените тук не са особено големи – ускорението от 0 до 100 км/ч вече става за 2,7 секунди, а не за 2,85, като максималната скорост се е повишила от 340 на 345 км/ч.