fallback

Как да разгадаем кода за грешки без оборудване

На помощ идват педалите на автомобила

Диагностиката на колата може да излезе доста скъпо, освен ако нямате приятел в някой автосервиз. Поради това много шофьори предпочитат да закупят по интернет подходящото оборудване, най-вече китайско производство, и да я направят сами. Не всеки знае обаче, че важната информация за повреда в автомобила може да бъде получена без никакво допълнително оборудване, а само с помощта на педалите. Разбира се, за целта автомобилът трябва да разполага с борд компютър.                Ако на таблото светне лампичката Check Engine, става ясно, че е време двигателят да бъде проверен. Проблемът е, че индикаторът дава твърде обща информация. В същото време все повечето съвременни автомобили са оборудвани с бордови компютри, които събират доста пълна информация за текущото състояние на колата. Те могат да предоставят информация за грешки и повреди под формата на кодове, за разгадаването на които може да използвате комбинация от педалите на автомобила.        

Как се прави при коли с механични скорости: Едновременно натискате газта и спирачката и завъртате ключа, без да стартирате двигателя. След това компютърът показва кодовете на повреди и грешки, ако има такива. Появилите се номера трябва да бъдат записани и дешифрирани. Всеки различен номер показва различен проблем.

Как се прави при коли с автоматични скорости: Пак натискате заедно газта и спирачката и завъртате ключа, без да стартирате двигателя. Селекторът на скоростната кутия трябва да е в режим Drive. После, все още с крака върху двата педала, трябва да изключите ключа и да го включите отново. След като направите това, на таблото се появяват кодовете.             Важно е да се знае, че за дешифриране на кодовете с грешките ще помогне или интернет, или ръководството за експлоатация на автомобила. Всичко това ще ви помогне да разберете по-конкретната причина за повредата, още преди да се свържете със сервиза. И ще намалите иначе немалкия шанс майсторът да оплеска диагнозата, или пък да ви накара да направите ненужен ремонт ("не е зле да смениш кабелите" или нещо от сорта).             Получените кодове се наричат ECN. По правило те се състоят от буква и четири цифри. Буквите могат да означават следното: B - каросерия, C - шаси, P - двигател и скоростна кутия, U - междублокова шина за данни. Първата цифра може да бъде от 0 до 3 и означава, съответно, Generic, "фабричен" или "резервен". Втората показва системата или функцията на блока за управление, а последните две - номер на кода за грешка. По този начин само първите четири знака означават самата грешка.

fallback
  • #7
    покердом зеркало игр ( преди 8 месеца )
    По моему мнению Вы допускаете ошибку. Могу это доказать. Пишите мне в PM.
  • #6
    Бай Онзи ( преди 2 години )
    На автомобилите без борд няма нужда да се прави диагностика понеже не правят прболем.Проблемите идват от тези с борд компютрите за туй си карам 21годишната кола и по нова не смятам да взимам хахаха
  • #5
    до 1 ( преди 3 години )
    На автомобил без борд компютър, естествено, няма как да проработи.
  • #4
    abc ( преди 4 години )
    По принцип на колите без ключ за палене на мотора, които са с бутон (start/stop engine), включването "на контакт" става със задържане натиснат този бутон.На ръчна кутия не трябва да се натиска съединителя, за да не започне да върти стартера. На автоматик не трябва да се натиска спирачката.В тези случаи компютъра дава "на контакт", но без да пали мотора. В някои случаи това е полезно да се знае, примерно на ръчна да се пали с бутане или някои други ситуации.
  • #3
    .. ( преди 4 години )
    Аз така си диагностицирам моята Астра H, но съм убеден, че при други марки/модели не работи така.При мен трябва газта да е натисната до ламарината, иначе не работи.Както казва колегата по-долу - преписвачи!
  • #2
    Ох, дивотии ( преди 4 години )
    И как става това при коли с бутон за включване на двигателя? Аман от недомислици от миналия век!
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни