Renault няма намерение да напуска сегмента на най-малките автомобили, способни на возят 4 човека на борда, където сега присъства със застаряващото Twingo. Това стана ясно от изказване на шефа на Renault за Европа Жан-Кристоф Кюглер.
„Възложил съм на моя екип да изследва много задълбочено този сегмент – обясни Кюглер. – Ще го разгледаме и ще разберем каква е еволюцията на автомобилите в големите градове.”
Според Кюглер, модели като Twingo имат бъдеще и във все по-сериозно развиващите се програми за споделяне на автомобили. В последните години Renault изтегли Twingo от много пазари, а на други моделът изобщо не се появи.
Някои други компании, които присъстват в този сегмент, най-вероятно ще го напуснат – Opel няма да лансира пряк наследник на Adam, а бъдещето на „тризнаците” Toyota Augo, Peugeot 108 и Citroen C1 не е много ясно, но анализаторите смятат, че те нямат големи шансове да оцелеят.
Третото поколение на Twingo е пряко свързано със Smart и моделите на марката, като автомобилът е разработен съвместно с Daimler и производството на моделите на двете марки е в Ново Место, Словения. Третото Twingo дебютира на салона в Женева през 2014, а производството му започна през май същата година, като моделът върна на бял свят една позабравена концепция – разположен отзад двигател, който задвижва задните колела.
Все още обаче не е ясно дали Renault няма да реши да преобрази Twingo в електромобил, като се има предвид, че бъдещето на тези коли ще е основно в големите европейски градове, както и какво ще се случи с развитието на по-големия от него електрически Zoe.