Ferrari си остава най-добрата инвестиция в автомобилния свят, показват актуалните данни на PricewaterhouseCoopers. Ценните книжа на италианския производител са поскъпнали с 22 процента през второто тримесечие на фона на забавящи се резултати за сектора като цяло.
Ferrari SF90 Stradale - плъг-ин хибрид с 986 конски сили и цена, която вероятно ще надхвърли половин милион долара
Акциите на eвропейските автомобилостроители са поскъпнали средно с 6 на сто за тримесечието, което е спад спрямо почти 10-те процента ръст през първото. За последните три години растежът е над 60 на сто. По-сериозно е забавянето в сектора на доставчиците на компоненти, където след 8.9% през първото тримесечие сега ръстът е само 1.3%.
Инвестиралите във Ferrari през 2016 вече са утроили капитала си - книжата на компанията са поскъпнали с 304% за последните три години, а само за последното тримесечие печелят 21.6%. Извън постоянно растящите продажби, окуражителна за борсите е и политиката на новия шеф на компанията Луис Камилери, който ясно потвърди, че няма да търси големи обеми чрез по-достъпни модели, а ще заложи на проекти в най-високия ценови сегмент като новото SF90 Stradale.
В тригодишен хоризонт доста добри са резултатите на FCA Fiat Chrysler (+160%, но от доста ниска база през 2016) и на PSA Peugeot-Citroen (+118%). Ценните книжа на Volkswagen са поскъпнали с 30% след срива покрай Дизелгейт. Лидерите в луксозния сегмент отчитат по-скромен растеж, но от значително по-висока база - 11% за BMW и малко под 7% за Daimler. От големите играчи най-лош е резултатът на Renault, чиито акции са загубили 6.5% от стойността си от 2016 насам.
Новият шеф на Ferrari Луис Камилери уверява, че няма да търси големи обеми чрез по-достъпни автомобили - тъкмо напротив
През тази година книжата на френската компания се люлеят заради сътресенията покрай арестуването на Карлос Гон и неуспелите преговори за сливане с FCA. През април акциите достигнаха рекордната си стойност от 63.9 евро парчето, преди да се сринат до 45 евро в края на май.
В сегмента на доставчиците най-добре се представя швейцарският производител на шумопоглъщащи материали и системи Autoneum (26.3% ръст за тримесечието), както и френските Akwell и Faurecia.
При инженерните компании от автосектора най-тревожно е положението при италианската Pininfarina (нейните книжа загубиха една трета от стойността си) и германската Bertrandt, в която акционер е Porsche (-50.1%).