IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Значението на публичния транспорт за градовете през 2019

Специализираният общински приватизационен фонд инвестира 9.6 млн. лева за подобряване на транспортната среда в София

Значението на публичния транспорт за градовете през 2019

Градовете в Европа са жизненоважни центрове за икономическа дейност, иновации и заетост. Много от тях са изправени пред все по-големи предизвикателства пред системите си за мобилност като задръстванията, качеството на въздуха, околния шум, емисиите на въглероден диоксид, авариите и разрастването на градовете. Те имат отрицателно въздействие върху околната среда, здравето и икономическите резултати на градовете и често могат да засегнат много по-широка област от самия град. Очаква се много от тези проблеми да се увеличат в бъдеще, тъй като градовете продължават да растат по размер и да се сблъскват с демографски промени, като застаряването на населението. Това коментира Орлин Алексиев, председател на Съвета за управление на Специализирания общински приватизационен фонд в София.

Системите за градски транспорт са неразделна част от европейската транспортна система и респективно са от ключово значение за общата транспортна политика. Градският транспорт е изправен пред редица предизвикателства за устойчиво развитие. Ето защо през 2011-а година е разработен документ, наречен „Бяла книга“, който поставя амбициозни цели за справяне с тези предизвикателства. Постигането на тези цели няма да се случи самостоятелно в резултат на технологично развитие или пазарни сили и следователно се осъзнава необходимостта да се предприемат политически действия на ниво град, за да се гарантира, че целите на градския транспорт са изпълнени.

Налице е широк набор от инструменти за прилагане на тези политически усилия, включително планиране на използването на земята, схеми за ценообразуване, инфраструктура, снабдяване със съвременни превозни средства за намаляване на емисиите и много други. Тези инструменти следва да бъдат част от цялостна стратегия, за да се предвидят и разходно-ефективни интервенции.

Програмата за изграждане и реконструкция на транспортната инфраструктура в София цели подобряване на базовата транспортна инфраструктура в София и равномерно развитие на всички зони в Столична община. Тя акцентира върху развитието на единна устойчива транспортно-комуникационна система, гарантираща удобно и високо ниво на мобилност, качествена градска среда и удовлетвореност на гражданите и бизнеса.
Цел на Столична община е да има интегриран подход в транспортния сектор, т.е. взаимосвързаност на отделните видове транспорт, които се конкурират и взаимодействат помежду си. В това число и координацията с международните превози, т.е. гарантиран безпрепятствен достъп до националните и общоевропейски транспортни мрежи.

За да осъществи тези цели, Столична община разчита на финансиране от Специализирания общински приватизационен фонд (СОПФ), който акумулира средствата, постъпили в следствие на приватизация. За последния мандат, Фондът е инвестирал средства в размер на 9,6 млн. лева, това обясни председателят на Съвета за управление на СОПФ Орлин Алексиев.
От тези средства  9,2 млн. лева са насочени за ремонт на тротоарни настилки на 49 улици в централната част на града, по списък, одобрен от Столичния общински съвет. Контролът върху качеството на работите се осъществява от районните администрации.

За подпомагане обновяването на подвижния състав в столичния трамваен транспорт са осигурени 400,0 хил. лева. С тях се закупиха 20 броя употребявани трамвайни мотриси, поясни още Орлин Алексиев.